KPN en Oranje elftal steunen stichting Spieren voor Spieren

Datum nieuwsfeit: 12-11-1999

Steun voor stichting Spieren voor Spieren

De spelers van het Nederlands elftal zijn ambassadeurs van de stichting Spieren voor Spieren. De spelers steunen de stichting bij het vergroten van de bekendheid van spierziekten, zodat er meer begrip komt voor de problemen waarmee mensen met een spier-ziekte te maken hebben. Met de steun van het Nederlands elftal en van KPN, waarmee een samenwerkingsovereenkomst gesloten gaat worden voor een periode van drie jaar, hoopt de stichting gelden in te zamelen voor verder wetenschappelijk onderzoek. Dit is vanmiddag tijdens de KNVB-persconferentie over de komende vriendschappelijke wedstrijd Nederland-Tsjechië bekend gemaakt door aanvoerder Frank de Boer.

KPN wil als sponsor van het Nederlands Elftal en de KPN Telecompetitie zowel de spelers van het Nederlands elftal als de stichting graag steunen bij het verwezenlijken van hun doelstellingen.
"Met KPN is een stevige basis gelegd om structureel te werken aan de bestrijding van spierziekten. Wij gaan samen veel acties ondernemen om geld in te zamelen, uiteraard ook tijdens het komende EK", aldus Frank de Boer.

Twee jaar geleden hebben de spelers van het Nederlands voetbal-elftal en Jan Reker (voorzitter van de Vereniging Coaches Betaald Voetbal) het initiatief genomen tot oprichting van de stichting Spieren voor Spieren. Sindsdien zijn verschillende acties ondernomen. Een hoogtepunt was vorig jaar de landelijke actie tijdens het WK in Frankrijk voor kinderen met een spierziekte, wat een doorslaand succes was.

Noot voor de redactie (

Noot voor redacties