Casema betreedt markt voor zakelijke telefonie

Datum nieuwsfeit: 12-11-1999

Rijswijk, 10 november 1999

Casema betreedt markt voor zakelijke telefonie met de introductie van OfficeLine-30

Casema, onderdeel van de Dutchtone Group, introduceert een nieuwe dienst voor de markt voor zakelijke telefonie via vaste lijnen. Deze ISDN-variant via het digitale netwerk van Casema, OfficeLine-30 - beter bekend als ISDN-PRI - is naast snel leverbaar, eenvoudig uitbreidbaar en betrouwbaar ook prijstechnisch een aantrekkelijk alternatief voor bedrijven. Het abonnement kent onder andere geen piek- en daltarieven en omvat een tarief van 1 cent per minuut voor het lokaal telefoonverkeer (exclusief B.T.W.). Voor Casema betekent deze introductie de aftrap van een offensief op de markt voor zakelijke telefonie.

OfficeLine-30 voorziet volledig in de telecommunicatiewensen van bedrijven die ca. NLG 5.000 per maand of meer besteden aan communicatie via vaste verbindingen. Een abonnement omvat 30 ISDN-kanalen op het digitale glasvezelnetwerk van Casema. De abonnee beschikt over alle in de telecommunicatie gebruikelijke aanvullende diensten zoals nummerweergave. Vanzelfsprekend voldoet het netwerk aan de Nederlandse en Europese standaarden op het gebied van tele- en datacommunicatie.

Casema biedt OfficeLine-30 aan binnen een gebied dat momenteel onder andere de omgeving van Utrecht, Den Haag, de Bollenstreek, en Breda dekt. Door verdere uitrol van haar glasvezelnetwerk zal Casema dit gebied voortdurend uitbreiden.

"Na de introductie van onze GSM-propositie voor bedrijven, Businessfleet, twee weken geleden, is dit de volgende belangrijke stap in ons streven een belangrijk deel van de zakelijke markt te gaan bedienen. Met deze introductie komen we bovendien weer een stap dichter bij ons doel een 'one stop shop' voor het bedrijfsleven te worden", aldus Jerome Remy, Voorzitter van de Raad van Bestuur van de Dutchtone Group.

"Dutchtone heeft met deze nieuwe dienst op het gebied van bedrijfstelefonie een unieke propositie. Ik verwacht dan ook dat we snel een belangrijk deel van het bedrijfsleven weten te interesseren. Als onderdeel van de Dutchtone Group kunnen we hiervoor niet alleen steunen op de technische ervaring van France Telecom, maar ook op hun wereldwijde ervaring op het gebied van implementaties van dergelijke trajecten. Het feit dat wij (voorlopig) verkozen zijn als voorkeursleverancier voor OT2000 (De tender Overheids Telefonie 2000), toont dat wij een belangrijke speler in deze markt zullen worden", aldus Herve Kauffmann, directeur zakelijke markt.

OfficeLine-30

Het netwerk waarop OfficeLine-30 wordt aangeboden is een glasvezelnetwerk met Synchronous Digital Hierarchy (SDH) technologie. Een zeer betrouwbaar ringvormig netwerk met een gegarandeerde beschikbaarheid tot 99,98%. Iedere netwerklocatie is met twee gescheiden glasvezelroutes verbonden met het netwerk. Mocht een route wegvallen, dan wordt de verbinding automatisch doorgeschakeld naar de alternatieve route, wat continuïteit verzekert.