Mr. R.W.J. Groenink nieuwe bestuursvoorzitter ABN AMRO

Datum nieuwsfeit: 12-11-1999

ABN AMRO Bank N.V.
Public Relations (AA 1130)
Foppingadreef 22
1102 BS Amsterdam Zuidoost
The Netherlands
Tel. +31 (0)20 628 89 00
Fax. +31 (0)20 629 54 86
12 november 1999

MR. R.W.J. GROENINK NIEUWE BESTUURSVOORZITTER ABN AMRO

Per 11 mei 2000 is mr. R.W.J. Groenink (50) benoemd tot nieuwe voorzitter van de Raad van Bestuur van ABN AMRO Holding N.V en ABN AMRO Bank N.V. Hiertoe is vandaag in een gezamenlijke vergadering door de Raad van Commissarissen en de Raad van Bestuur besloten.

De heer Groenink volgt hiermee de huidige voorzitter van de Raad van Bestuur mr. P.J. Kalff (62) op, die per genoemde datum met pensioen gaat. De heer Groenink trad in1974 in dienst van de toenmalige AMRO bank en werd in 1988 lid van de Raad van Bestuur. Hij is sinds 1990 lid van de Raad van Bestuur van ABN AMRO en vervult thans de functie van voorzitter van de Divisie Nederland.

De Divisie Nederland zal, zoals eerder aangekondigd, begin 2000 opgaan in de nieuw te vormen Divisie Europa. Drs. J.M. de Jong (54), thans voorzitter van de Divisie Buitenland, wordt, eveneens per 11 mei 2000 benoemd tot voorzitter van de Divisie Europa, waarna de Divisie Buitenland zal worden geleid door mr. J.Ch.L. Kuiper (52).

Per 11 mei 2000 zal de Raad van Bestuur als volgt zijn samengesteld:

Mr. R.W.J. Groenink, voorzitter Jhr. Drs. R.W.F. van Tets, Divisie Investment Banking Drs. J.M. de Jong, Divisie Europa Drs. W. Jiskoot, Divisie Investment Banking Dr. R.G.C. van den Brink, Divisie Resource Management Drs. T. de Swaan, Divisie Risk Management en Chief Financial Officer Mr. J.Ch.L. Kuiper, Divisie Buitenland

Het ligt in het voornemen dat mr. P.J. Kalff na zijn pensionering zal toetreden tot de Raad van Commissarissen. In haar vergadering van maart 2000 zal de Raad van Commisssarissen hierover een besluit nemen.

Perscontacten: Drs. A.J. Massar, telefoon: (020) 6286321

Perscontacten:
Drs. A.J. Massar

Aan deze informatie kunnen geen rechten worden ontleend