HP host IEC-portaal van Intelisys

Datum nieuwsfeit: 12-11-1999

HP HOST IEC-PORTAAL VAN INTELISYS

HP levert robuuste en beveiligde infrastrucuur voor e-commerce-handelsgemeenschappen

Amstelveen, 12 november 1999 - Hewlett-Packard gaat voortaan de Web-portalen van Intelisys hosten. HP's ervaring in het beheren van bedrijfskritische omgevingen en Intelisys' ervaring in het ontwikkelen van business-to-business e-commerce-oplossingen vormen samen dé oplossing voor bedrijven die versneld willen starten met schaalbaar, kosteneffectief en veilig handelen over Internet.

HP levert de globale, betrouwbare en beveiligde infrastructuur waarin de Intelisys IEC-Portaal oplossing opereert. HP bewaakt de integriteit van de Web-transacties, beheert alle fases waarin deze zich kunnen bevinden en biedt klanten toegang tot zijn meertalige, wereldwijde call-centers die 24 uur per dag bereikbaar zijn.

Met IEC-Portaal kunnen bedrijven business-to-business handelsgemeenschappen opzetten in ongeveer eenderde van de tijd die het normaal kost. Kleinere bedrijven kunnen nu services bieden die vroeger alleen waren voorbehouden aan grote bedrijven. Nieuwe klanten en leveranciers kunnen snel worden bereikt en tegelijkertijd kan de administratieve overhead worden geminimaliseerd. Binnenkort zullen onder meer Intuit Inc. en The Chase Manhattan Bank een IEC-Portaal in gebruik nemen.

IEC-Portaal biedt speciale voorzieningen voor grote organisaties die veel leveranciers hebben. Zij kunnen nu zaken doen met alle leveranciers, ongeacht de grootte of technische capaciteiten van de leverancier. Het portaal zorgt ervoor dat kopers hun bedrijfsbrede aankopen kunnen omvormen tot een concurrentievoordeel, door toegang te bieden aan complete handelsgemeenschappen in plaats van tot losse leveranciers.

Intelisys
Intelisys levert compleet op internet gebaseerde inkoopapplicaties die kopers met hun leveranciers laat 'internetwerken'. De IEC-Enterprise productensuite helpt grote bedrijven het verwerven van diensten en non-productiegoederen zo kosteneffectief en efficiënt mogelijk te laten verlopen. Met het IEC-Portaal richt Intelisys zich op de e-commerce-behoeften van kleine en middelgrote bedrijven, zowel voor leveranciers als voor kopers. Enkele klanten van Intelisys zijn Ford Motor Company, Texas Instruments en The Chase Manhattan Bank. De organisatie is te vinden op www.intelisys.com.

Informatie over Hewlett-Packard en het Y2K-programma is te vinden op: www.hp.nl.

Hewlett-Packard is een toonaangevende leverancier van oplossingen en services voor computing en imaging voor zakelijke en thuisgebruikers. De activiteiten van HP zijn gericht op het maximaal benutten van de mogelijkheden van Internet voor zijn gebruikers en de verspreiding van elektronische diensten. De computer-gerelateerde omzet over het jaar 1998 bedroeg wereldwijd 39,5 miljard dollar. HP is bezig met de oprichting van een aparte organisatie voor de productie van test-en-meetapparatuur, halfgeleiders, medische systemen en apparatuur voor chemische analyses. Deze activiteiten genereerden in 1998 een omzet van 7,6 miljard dollar.

Met 123.000 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar in 1998 is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Noot voor redacties