Oprichting Stichting Hulpfonds Gedupeerden Bijlmerramp

Datum nieuwsfeit: 12-11-1999
expostbus51

RVD/DV

MINISTERRAAD: OPRICHTING HULPFONDS GEDUPEERDEN BIJLMERRAMP....

Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport Persbericht Ministerraad
12 november 1999

OPRICHTING STICHTING HULPFONDS GEDUPEERDEN BIJLMERRAMP

Op voorstel van minister Borst van Volksgezondheid, Welzijn en Sport heeft kabinet ingestemd met het uitkeringsreglement en de begroting van de Stichting hulpfonds gedupeerden Bijlmerramp. Het bestuur van de stichting heeft, onder voorzitterschap van Walter Etty, het reglement en de begroting opgesteld en ter goedkeuring voorgelegd aan het kabinet. Aan de hand van dit reglement gaat de stichting aanvragen van gedupeerden in behandeling nemen en beoordelen of een aanvrager recht heeft op een eenmalige uitkering uit het fonds. De financiële tegemoetkoming uit het fonds is een vast bedrag van f 4000,- per gedupeerde. In uitzonderlijke gevallen kan de financiële hulp oplopen tot maximaal f 25.000,-.

Hiermee wordt uitvoering gegeven aan de motie van Van Gijzel van 2 juni jongstleden, waarin de regering wordt verzocht om zo spoedig mogelijk een noodfonds voor de slachtoffers van de Bijlmerramp op te stellen. De financiële tegemoetkoming is onbelast en heeft geen gevolgen voor eventuele rechten op een bijstandsuitkering.

RVD, 12.11.1999

12 nov 99 17:43