Politiebericht Hollands Midden ·

Datum nieuwsfeit: 12-11-1999

· Hollands Midden

Inbrekers bekennen 17 bedrijfsinbraken

Schoonhoven De inbrekers, die afgelopen weekend op heterdaad zijn aangehouden bij de inbraak in een bedrijf aan de ’s Heerenbergstraat in Schoonhoven hebben bij de politie in Schoonhoven bekend dat zij zich schuldig gemaakt hebben aan 17 soortgelijke inbraken. De mannen, 31 jaar en 21 jaar oud en afkomstig uit Schoonhoven pleegden de inbraken in de periode van eind augustus 1999 tot nu toe. Elf inbraken werden door hen gepleegd in scholen, bedrijven, een kerk en een verenigingsgebouw in Schoonhoven. Eén inbraak vond plaats in een school in Bergambacht; drie inbraken in bedrijven in Nieuwerkerk aan den IJssel en twee bedrijfsinbraken in Groot Ammers. De buit bestond hoofdzakelijk uit gereedschappen, computers en computertoebehoren. Een deel van de buit is bij één van de verdachten teruggevonden. De verdachten zijn inmiddels voorgeleid voor de officier van justitie in Den Haag en in bewaring gesteld. (zie ook het laatste bericht van afgelopen weekend, d.d. 8 november 1999).

Snelheidscontroles

Alphen a.d. Rijn Gisteren, tussen 11.00 uur en 15.00 uur zijn door de politie in Alphen diverse snelheidscontroles gehouden, In totaal werden 169 automobilisten bekeurd. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 119 km/u op een weg, waar 50 km/u gereden mag worden. Die bestuurder zal een dagvaarding krijgen om zich te verantwoorden voor de rechter. Er is gecontroleerd op: Prins Bernhardlaan: 445 passanten. 69 kregen een bekeuring. Hoogst gemeten snelheid 119 km/u Hoorn: 140 passanten. 32 kregen een bekeuring. Hoogst gemeten snelheid 92 km/u Oudhoornseweg: 117 passanten. 35 kregen een bekeuring. Hoogst gemeten snelheid 85 km/u Pres. Kennedylaan: 190 passanten. 33 kregen een bekeuring. Hoogst gemeten snelheid 76 km/u. De politie in Alphen voert zeker één keer per week dergelijke controles uit om de verkeersveiligheid binnen de bebouwde komen te verhogen. Overtreders worden gefotografeerd. Ook zullen zij zoveel mogelijk worden staande gehouden om de bekeuring in persoon uitgereikt te krijgen.

Poging vrijheidsbeneming/aanranding

Katwijk Vanmiddag deed een 18-jarige vrouw uit Katwijk aangifte dat zij afgelopen nacht, omstreeks 02.00 uur, bij thuiskomst door een onbekende blanke man in zijn auto werd getrokken. Dat vond plaats op de Prins Bernhardlaan in Katwijk. Zij verzette zich hevig en het lukte de man niet om haar de auto in te krijgen. Zij ontsnapte en rende het portiek in van een flat. Op de tweede etage kreeg de man haar wederom te pakken. Hij gooide haar op de grond en probeerde haar met geweld te zoenen. Weer wist zij zichzelf te bevrijden en vluchtte de galerij op, waar zij hard schreeuwde om hulp. De man is daarop weggevlucht in vermoedelijk een lichtkleurige BMW. De vrouw werd opgevangen door buren. Van de dader ontbreekt nu nog ieder spoor. Eventuele getuigen kunnen zich melden bij de politie in Katwijk, tel. 071-4090101.

Inbraak woning: auto gestolen

Leiden Bij een inbraak in een woning afgelopen nacht aan de Laan der Ver. Naties in Leiden is vannacht o.a. de auto voor het huis weggehaald. De inbrekers hadden het voorzien op de autosleutels. Zij hadden de woning betreden door gaatjes te boren in de sponning van een raam. Nadat zij de sleutels gevonden hadden, verlieten zij de woning en namen de auto, een Lexus, mee.

Noot voor de redactie/

Noot voor redacties