Honderd miljoen gulden aan orders voor Internatio-Muller

Datum nieuwsfeit: 12-11-1999
Internatio-Müller N.V.

Rotterdam, 12 november 1999

De Divisie Techniek van Internatio-Müller N.V. (Imtech) heeft onlangs diverse opdrachten ontvangen ter waarde van een totaalbedrag van ruim 100 miljoen gulden. De opdrachten zijn ontvangen in alle relevante technologische marktsegmenten waarin Imtech Projects actief is. Alle nieuwe orders hebben bovendien een multidisciplinair karakter, waarbij aan opdrachtgevers vanuit één coördinatie- of aanspreekpunt een scala aan technische mogelijkheden wordt geboden.

Imtech Projects heeft een contract ondertekend met ING Vastgoed voor de complete technologische renovatie van de zogenoemde Zilveren ING-toren, een circa 20.000 m² groot kantoorcomplex aan de Utrechtsebaan in Den Haag. Imtech Projects West zal hier verantwoordelijk zijn voor het multidisciplinair renoveren en vernieuwen van alle elektrotechnische systemen en werktuigbouwkundige installaties. Deze opdracht zal in bouwteam worden uitgevoerd en vertegenwoordigt een waarde van ruim 25 miljoen gulden.

Met KPN Telecom is een overeenkomst gesloten voor de bouw van minimaal 200 radiobase stations ten behoeve van de uitbreiding van het KPN-netwerk voor mobiele telecommunicatie. Ook deze opdracht vertegenwoordigt een waarde van meer dan 25 miljoen gulden. Inmiddels is Imtech Projects voor alle telecomproviders actief en heeft op dit moment voor diverse providers meer dan 1.000 base en switch stations in uitvoering.

De combinatie Calandtunnel / RWS heeft aan Imtech Projects West de opdracht gegeven voor de multidisciplinaire realisatie van alle elektrotechnische systemen en lucht- en klimaatinstallaties in de nieuw te bouwen Calandtunnel. Deze order zal voor een bedrag van circa 50 miljoen gulden worden uitgevoerd.

Imtech Projects is system integrator in elektrotechniek, werktuigbouw, regeltechniek, instrumentatie, telematica, industriële automatisering, beveiliging en hoogspanning. Deze activiteiten vormen samen een compleet dienstenpakker dat door opdrachtgevers in elke willekeurige combinatie kan worden ingezet in diverse technologiemarkten, zoals de utiliteitsbouw, de markt van informatie en communicatie en de wereld van tunnels, bruggen en sluizen. Imtech Projects bestaat uit drie regios (West, Noord-Oost en Zuid) en telt ruim 3.000 medewerkers. Imtech Projects maakt deel uit van Imtech B.V., de Divisie Techniek van Internatio-Müller N.V.