Politiebericht De Leijgraaf

Datum nieuwsfeit: 14-11-1999

Zondag 14 November

OPENLIJKE GEWELDPLEGING (Zeeland)

Afgelopen nacht is op de Kerkstraat in Zeeland een 21 jarige man uit Kesteren aangehouden terzake openlijke geweldpleging. Agenten surveilleerden over de Kerkstraat waar op dat moment een vechtpartij ontstond tussen een vijftien personen. Zij zagen dat de verdachte enkele keren hard tegen een ander persoon schopte. Hij werd onmiddellijk aangehouden waarna degene die geschopt werd er direct vandoor ging. Uit verder onderzoek van de politie zal nog moeten blijken wat er zoal is voorgevallen.

VECHTPARTIJ -EEN PERSOON MET MES GESTOLEN (Veghel)

De politie van Veghel stelt een onderzoek in naar de toedracht van een afgelopen nacht plaatsgehad hebbende vechtpartij in en rondom "De Blauwe Kei"aan het Stadhuisplein in Veghel. Bij die vechtpartij waarbij meerdere personen betrokken waren is een 33-jarige man uit Krimpen aan den Ijssel met een mes in de rug gestoken. Het letsel veel mee en de man kon na behandeling in het ziekenhuis weer naar huis. Toen de politie arriveerde zagen zij een 25-jarige man uit Boxmeer die zich hevig "opgefokt" gedroeg en allerlei verwensingen en beledigingen naar het hoofd van de agenten slingerde. De man werd aangehouden en naar het politiebureau overgebracht. Achteraf kreeg de politie van een getuige te horen dat de aangehouden man partij is geweest in de vechtpartij. Verdere aanhoudingen zijn nog niet verricht.

AUTODIEFSTAL (Uden)

In het weekeinde is vanaf de Vaarzenhof in Uden een blauwe Opel Corsa met het kenteken GS-PZ-22 gestolen. De auto werd vanmorgen in Mill aangetroffen. De auto was totaal uitgebrand.

BEDRIJFSINBRAAK EN AUTODIEFSTAL (Mariaheide)

Afgelopen nacht is er ingebroken in een bedrijf aan de Nieuwe Veldenweg in Mariaheide. Men heeft diverse loodsen en een kantoor bezocht. Wat er zoal onvreemd is kon nog niet worden vastgesteld. Uit het kantoor worden in ieder geval een tv-videorecorder en een laserprinter vermist. Vanaf het bedrijfsterrein werd verder een bestelbusje van het merk Toyota Hi-ace en voorzien van het kenteken VK-43-FT gestolen. Het busjes was volgeladen met gereedschappen.

ALCOHOLCONTROLE (District)

Zaterdagavond en de daar op volgende nacht is in het gehele district gecontroleerd op hetgebruik van alcohol in het verkeer. De controle, waaraan 10 politiemensen deelnamen, maakte deel uit van een landelijke actie. In totaal werden 257 bestuurders aan een blaastest onderworpen. In vijf gevallen moest proces-verbaal worden opgemaakt omdat de bestuurders te veel gedronken hadden. Drie bestuurders moesten zelfs hun rijbewijs inleveren.