Noodhulp voor Ambon in NCRV's Netwerk op Nederland 1

Datum nieuwsfeit: 14-11-1999
Kerken in Aktie

Noodhulp voor Ambon

De onrust op Ambon begon in januari 1999 met een uit de hand gelopen ruzie tussen een taxichauffeur en een klant. In minder dan een jaar zijn zeker 500 mensen, zowel christenen als moslims, om het leven gekomen en tienduizenden Ambonezen gevlucht. Tot dus ver vonden drie grote confrontaties tussen moslims en christenen plaats. Kerken in Aktie helpt de slachtoffers van het geweld. Voor meer informatie en een fotoreportage kunt u verder kijken op de pagina Noodhulp.

Op zondag 14 november a.s. zendt NCRV's Netwerk op Nederland 1 een reportage uit over Ambon. Het team volgde een Ambonese vrouw uit Nederland die terugkeerde naar Ambon. Ook wordt aandacht besteed aan de medische hulpverlening die Kerken in Aktie biedt. Het programma begint om omstreeks 20.30 uur, vlak na het Journaal.