Tom Coronel wint Japans Formule Nippon Kampioenschap 1999

Datum nieuwsfeit: 14-11-1999
Tom Coronel wint Japans Formule Nippon Kampioenschap 1999!

Tom Coronel (27 jaar) heeft het Japans Formule Nippon kampioenschap 1999 op zijn naam geschreven. Op het zeer bochtige, korte clubcircuit van Suzuka beslisten hij en zijn directe concurrent Motoyama de race en het kampioenschap in de allereerste bocht. Coronel sneed achter Motoyama de bocht aan en raakte het achterwiel van zijn rivaal. De impact daarvan was zo groot, dat beiden van de baan vlogen. Daarmee behield PIAA-Nakajima coureur Tom Coronel zijn voorsprong van 4 punten en luidde zijn Formule Nippon kampioenschap voor 1999 in. De dagzege ging naar Ralph Firman.

...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen