NETASQ benoemt Axcom tot distributeur in Nederland

Datum nieuwsfeit: 15-11-1999

NETASQ BENOEMT AXCOM TOT DISTRIBUTEUR IN NEDERLAND

GOTO onderdeel NETASQ, producent van firewalls, en Axcom BV hebben per oktober 1999 een distributieovereenkomst getekend voor de distributie in Nederland van de Netasq F100 Firewall.

De overeenkomst is een logische stap voor Axcom BV. Dankzij het belang in Internet Service Provider DataWeb BV heeft Axcom reeds 5 jaar ervaring opgedaan in Internet en Intranet oplossingen. Met de NetAsq F100 wordt een oplossing geboden voor beveiliging en beheer van gekoppelde netwerken, een markt met goede perspectieven.

Voor Netasq geeft het akkoord de mogelijkheid om de Nederlandse markt direct te benaderen met een locale distributeur die sales en after-sales kan garanderen voor de wederverkoper en eindgebruiker.

GOTO Software is in Frankrijk in 1982 begonnen met de ontwikkeling van software producten en inmiddels uitgegroeid tot een internationaal bedrijf met filialen in de Verenigde Staten en Duitsland. Met Netasq voegt GOTO een belangrijke activiteit toe aan zijn pakket in de internet security branche. De Netasq F100 is gebaseerd op de Lancop 10 een product van Exer Datacom. Dit product is marktgericht doorontwikkeld en resulteert in een volwassen product met een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding, de Netasq F100. Deze is zeer succesvol op de markt geïntroduceerd tijdens de beurs FIHT in Parijs afgelopen jaar.

De Firewall is voorzien van drie 10/100Mb netwerkinterfaces. Tussen deze interfaces wordt het dataverkeer volledig gecontroleerd. Per service kan worden gefilterd een logbestand worden bijgehouden of de te gebruiken bandbreedte worden gereguleerd. Natuurlijk is ook in URL filtering voorzien voor het doorlaten van gewenst of tegenhouden van ongewenst internet verkeer. Voor communicatie tussen netwerken is VPN support beschikbaar. De Netasq F100 is uitgebreid door hackers getest en voorzien van alle bekende beveiligings methodes. Dankzij het gebruik van standaard beschikbare componenten, wordt een maximale betrouwbaarheid geboden. Zowel de fabricage als ontwikkeling worden in eigen bedrijf uitgevoerd.

De Netasq F100 is reeds succesvol in bedrijf bij diverse franse instanties zoals de energiebedrijven (beveiliging van kerncentrales), ministeries van defensie en binnenlandse zaken.

Als Europees bedrijf is Netasq uniek in deze markt. Als geen ander kan zij inspelen op speciale wensen en eisen zoals die alleen in Europa voorkomen. Voor service en support is het belangrijk om te weten dat de fabrikant zelf tijdens kantooruren bereikbaar is en desgewenst binnen 3 uur in Nederland op locatie kan zijn.

Voor informatie over de Netasq F100 Firewall kunt u contact opnemen met Axcom op 071-36 47 393, (info@axcom.nl), met de Netasq zelf op +33 320 619 636 of de websites raadplegen op www.axcom.nl of www.netasq.com

Noordwijk, 15 november 1999
Axcom BV