Candle vergroot invloed op MQ Series Systeem management

Datum nieuwsfeit: 15-11-1999

Candle vergroot invloed op MQ Series Systeem management-markt

Tandem Support en uitbreiding CCC Management Pac

Nieuwegein, 15 november 1999 - Candle Corporation, marktleider in industriële e-business oplossingen voor middleware beheer, introduceert een aantal belangrijke verbeteringen in haar Candle Command Center (CCC Management Pac voor MQSeries). Hierbij zijn ondersteuning voor het Tandem platform en verbeterde functionaliteit inbegrepen. Dit onderstreept Candle's streven naar het leveren van intuïtief, begrijpelijk en pro-actief systeembeheer voor het gebruiken, aanpassen en configureren van MQSeries-netwerken. Met de CCC Management Pac-lijn kunnen gebruikers snel en automatisch potentiële problemen opsporen, corrigeren en voorkomen, ontwikkelingstijd verminderen en de optimale beschikbaarheid van applicaties garanderen.

Met dit initiatief heeft Candle haar positie in de markt voor MQSeries-systeembeheer nogmaals bevestigd. Uit het onderzoeksrapport 'Middleware Messaging Markets, Strategic Positioning and Market Forecasts from 1998 to 2003' van Wintergreen Research blijkt dat Candle een marktaandeel van 54 procent heeft. Dit is twee maal zoveel als enig concurrent . "Het feit dat meer dan de helft van de MQSeries-markt steunt op Candle voor systeembeheer, bevestigt onze expertise op dit gebied", zegt Dave Powell, vice president van Application Solutions, Candle Corporation. "De zet om Tandem platform support en verhoogde functionaliteit toe te voegen aan onze uitgebreide productlijn, versterkt Candle's marktleiderschap".
Susan Eustis, directeur Wintergreen Research zegt hierover: "Beheer van platforms is essentieel voor gebruikers van bedrijfskritische middleware messaging. Candle's productlijn geeft gebruikers een concurrentievoordeel; in staat zijn veranderingen in de diverse markten waarin zij opereren aan te kunnen".

Volledige ondersteuning MQSeries
Candle's complete lijn van oplossingen en diensten voorziet in ondersteuning van de mogelijkheden van de gehele organisatie. Candle's CCC Admin Pac wordt standaard door IBM meegeleverd bij nieuwe MQSeries licenties. CCC Admin Pac biedt gebruikers out-of-the-box ontwikkeling van en controle over MQSeries-beheer. Gebruikers kunnen voor meer mogelijkheden qua functionaliteit van industrieel MQSeries-beheer, upgraden van CCC Admin Pac naar CCC Management Pac.

Om de systeembeheertool voor MQSeries aan te vullen, bevatten CCC Admin Pac en CCC Management Pac ook PQEdit, een hulpmiddel voor ontwikkelaars van MQ toepassingen. Daarnaast biedt MQSecure de mogelijkheid belangrijke informatie in queues te beschermen door middel van encryptie en andere technieken. Candle vult haar productaanbod aan met uitgebreide services.

Candle heeft, afgezien van IBM, méér gecertificeerde MQSeries-consultants dan welk bedrijf ter wereld dan ook. Als ontwikkelaar van MQSeries voor het Tandem platform, zet Candle zich in de markt als enige aanbieder van systeembeheer voor dit soort omgevingen.

CCC Management Pac Versie 300
De verbeterde CCC Management Pac biedt nieuwe ondersteuning voor het Tandem-platform, waarmee de kwaliteiten voor gebruikers uit de financiële wereld, die hun bedrijf runnen met deze fault-tolerant omgevingen, uitgebreid worden. Daarnaast bieden zowel CCC Management Pac als CCC Admin Pac ondersteuning op OS/390, AS/400, Microsoft Windows/ NT, OS/2, AIX, Sun Solaris en HP-UX.

De nieuwe CCC Management Pac versie heeft een groot aantal nieuwe eigenschappen waaronder:

* ervoor zorgen dat het systeem beschikbaar blijft. Voorzien in extra bescherming: valt de primaire server (CMS) waarop CCC Management Pac draait uit, dan neemt een tweede server dit onmiddellijk over. Op deze manier komen er geen onderbrekingen voor.

* gedetailleerde queue-rapportage stelt MQSeries-administrators in staat informatie snel te achterhalen door high-level rapporten te omzeilen en direct naar het gewenste systeemdeel te gaan.

* multi-select, waarmee de mogelijkheden om boodschappen op de DLQ te verwijderen en terug te halen worden vergroot. Eén enkele actie kan tegelijkertijd op meerdere boodschappen worden uitgevoerd, waardoor problemen met de DLQ eerder kunnen worden.

* view last N/ first N-opties geven beheerders mogelijkheden om boodschappen in chronologische volgorde te plaatsen, waardoor problemen sneller gesignaleerd worden. Er kan gekozen worden ofwel de oudste of de meest recente boodschappen.

* Alias queue rapportering helpt een beheerder bij het bepalen van problemen met alias queues.

Over Candle Corporation
Candle Corporation, gevestigd te El Segundo, Californië, is de toonaangevende ontwikkelaar en leverancier van Solutions for Networked Businesses. Candle biedt haar klanten producten, oplossingen en services aan om applicaties te koppelen, te integreren en te beheren. Deze bestrijken de gebieden van applicatie-integratie en -beheer, messaging middleware en prestatie- en beschikbaarheidsbeheer. Meer informatie over Candle Corporation is te vinden op het World Wide Web: www.candle.com.

Voor meer informatie:
Candle Benelux, tel.: 030 - 600 35 00, contactpersoon: Jacqueline Schakenraad, (e-mail: (jacqueline_schakenraad@candle.com)) of Sterk Werk Communicatie, tel.: 010 - 456 78 49, contactpersoon: Wilbert Scheer, (e-mail: (wilbert.scheer@sterkwerk.nl))