Hewlett-Packard introduceert nieuw beeldmerk

Datum nieuwsfeit: 15-11-1999
Hewlett-Packard persbericht

HEWLETT-PACKARD INTRODUCEERT NIEUW BEELDMERK

Amstelveen, 15 november 1999 - Op de Comdex/Fall 99 maakte Carly Fiorina, president en CEO van HP vandaag het nieuwe beeldmerk van HP bekend. Voortaan zullen slechts de letters HP in het beeldmerk worden gevoerd. Daaraan wordt het woord 'invent' toegevoegd. Ondersteund door een wereldwijde mediacampagne met een budget van 200 miljoen dollar in het eerste jaar zal HP dit nieuwe beeldmerk in de komende periode op de markt introduceren. Vanaf begin december is de Amerikaanse markt aan de beurt; in het nieuwe jaar volgt de rest van de wereld.

"Ons beeldmerk is de weerspiegeling van onze persoonlijkheid als bedrijf", stelt Fiorina "Wïj zijn een organisatie die is opgericht door uitvinders, wordt gevoed door uitvindingen en zichzelf ook steeds weer opnieuw uitvindt om nieuwe markten te bedienen."

Het nieuwe beeldmerk, dat volgens Fiorina een duidelijke signaalfunctie heeft naar medewerkers, gebruikers, partners en aandeelhouders zal door Antonio Perez (HP-President) in de gehele organisatie worden geïntegreerd. Perez was eerder verantwoordelijk voor de succesvolle introductie van HP als toonaangevend leverancier op de consumentenmarkt.

Voor de mediacampagne selecteerde HP de bureaus Goodby, Silverstein & Partners en Saatchi en Saatchi. Goodby heeft de leiding op het gebied van strategische en creatieve ontwikkeling, Saatchi op het gebied van internationale markten en media-inkoop.

Hewlett-Packard is een toonaangevende leverancier van oplossingen en services voor computing en imaging voor zakelijke en thuisgebruikers. De activiteiten van HP zijn gericht op het maximaal benutten van de mogelijkheden van Internet voor zijn gebruikers en de verspreiding van elektronische diensten. De computer-gerelateerde omzet over het jaar 1998 bedroeg wereldwijd 39,5 miljard dollar. HP is bezig met de oprichting van een aparte organisatie voor de productie van test-en-meetapparatuur, halfgeleiders, medische systemen en apparatuur voor chemische analyses. Deze activiteiten genereerden in 1998 een omzet van 7,6 miljard dollar.

Met 123.000 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar in 1998 is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Dit bericht is in het Engels beschikbaar via: NewsDesk