Politiebericht Capelle a/d IJssel

Capelle a/d IJssel

Politie-berichten

Alcoholcontrole
Capelle aan den IJssel - 15 november 1999 - Vrijdagavond werd op de Capelseweg tussen zes en negen uur een alcoholcontrole gehouden. Tijdens deze controle, waarbij ruim 900 automobilisten werden gecontroleerd, bleek dat er vijf bestuurders voor nadere controle mee moesten naar het bureau. Tegen vier van hen is proces-verbaal opgemaakt. Van een van de bestuurders werd het rijbewijs ingevorderd. Tijdens de nacontrole bleek dat een van de voertuigen niet was verzekerd.
Door het plotseling opmerken van deze alcoholcontrole kwamen een 26-jarige scooterbestuurder en zijn 22-jarige passagiere ten val. Beide salchtoffers werden overgebracht naar het IJsselland Ziekenhuis. Naar de nadere toedracht van dit ongeval werd een onderzoek ingesteld.

Klappen na afsteken vuurwerk
Capelle aan den IJssel - 12 november 1999 - Een 19-jarige Capellenaar liep donderdagmorgen rond half negen een paar fikse klappen op, met als gevolg van een wond boven zijn rechteroog. De verdachte, eveneens een 32-jarige inwoner van Capelle, werd door het slachtoffer aangesproken over het afsteken van vuurwerk. Er ontstond een meningsverschil, dat resulteerde in een handgemeen. Het slachtofer werd gehecht door de huisarts.

Auto op de kop
Capelle aan den IJssel - 12 november 1999 - Donderdagavond omstreeks half acht, kwam een 19-jarige Brendrechter met een personenauto, op z'n kop tot stilstand tijdens een parkeermanoeuvre . De jongeman wilde met de auto op het parkeerterrein van het Sportpark Schenkel 'sportief' parkeren. Door een aantal factoren, eindigde deze manoeuvre op zijn kop. Een 18-jarige passagiere uit Pernis werd met glassplinters in haar lichaam overgebracht naar het IJssellandziekenhuis. De auto raakte total-los.