Meer controle over internet voor IT'ers door nieuwe service

Datum nieuwsfeit: 15-11-1999
Computer Associates

Persbericht

Computer Associates introduceert Advanced Help Desk Option 4.5 voor Unicenter TNG

Nieuwe intelligente service desk biedt IT-afdelingen meer controle over internet-omgevingen

Nieuwegein, Islandia, 15 november 1999 - Computer Associates International, Inc. (CA) introduceert de beta-versie van Unicenter TNG Advanced Help Desk Option 4.5, de service desk-oplossing van CA. De nieuwe versie vergroot de schaalbaarheid, heeft nieuwe failover-voorzieningen en biedt nog meer functionaliteit. Versie 4.5 voorziet ook in pro-actief enterprise management en intelligente kennis-tools.

De grotere schaalbaarheid van de Advanced Help Desk en failover-componenten bieden nog meer kracht en stabiliteit voor het doelmatig beheer van helpdesks van bedrijven. Daarnaast wordt de naleving van afspraken, zoals complexe servicelevel-overeenkomsten, geautomatiseerd en bewaakt. Organisaties kunnen ook profiteren van deze nieuwe functionaliteit, doordat ze toegang blijven houden tot grote gegevensverzamelingen, terwijl een groeiend aantal gebruikers er toegang toe heeft. Hierdoor kunnen CAs helpdesk-oplossingen worden gebruikt in implementaties die variëren van kleine helpdesks op afdelingsniveau tot helpdesks die meerdere continenten en tijdzones omvatten. Deze technologie draagt bij aan het zekerstellen van toegang tot IT-supportcentra en de bijbehorende gegevens.

"Een aantal van s werelds grootste helpdesk omgevingen profiteert van de grote schaalbaarheid van Unicenter TNG Advanced Help Desk", zegt Wendy Zane, product manager van CAs helpdesk-oplossingen. "Met deze nieuwe versie versterkt CA haar toonaangevende rol op dit gebied, omdat CA hiermee helpdesks van de toekomst mogelijk maakt. Deze zullen nodig zijn om de miljoenen zelf-hulp-gebruikers via het Web te ondersteunen."

"In de wereld van client/server en Internet werkt iedere grote onderneming aanzienlijk minder efficiënt als de desktops niet zodanig kunnen worden beheerd dat zij beschikbaar, betrouwbaar en doelmatig zijn voor gebruikers", zegt Paul Mason, vice-president infrastructure software research van International Data Corp. (IDC). "Naarmate ondernemingen afhankelijker worden van hun IT-infrastructuur, moeten zij in toenemende mate overgaan op krachtigere, effectievere en intelligentere beheeroplossingen."

Als de afhankelijkheid van deze ondersteunende systemen kritischer wordt voor de bedrijfsvoering, dan wordt de beschikbaarheid belangrijker. Om aan deze eis te kunnen voldoen, gebruikte CA de basistechnologie van haar schaalbare architectuur en paste deze toe voor failover. Unicenter TNG Advanced Help Desk Option 4.5 kan gebruik maken van meerdere, parallelle Advanced Help Desk servers. Bij een storing in de server worden getroffen gebruikers automatisch naar één van de backup servers geleid.

Zane: "CA levert niet alleen tools om Internet te beheren, maar ook om van het Web te profiteren. Onze klanten kunnen profiteren van een gemeenschappelijke benadering om het beheer met voldoende kracht en betrouwbaarheid te ondersteunen."

Over Computer Associates
Computer Associates International, Inc. (NYSE: CA) is wereldwijd marktleider op het gebied van bedrijfskritische software voor zakelijk gebruik. Computer Associates levert software, ondersteuning en integratiediensten in meer dan 100 landen over de hele wereld. Het bedrijf telt 17.500 medewerkers en realiseerde over het fiscale jaar 1999 een omzet van 5,3 miljard US dollar. Bij de Nederlandse vestiging van Computer Associates in Nieuwegein werken ruim 150 mensen. U kunt CA bereiken op het world wide web www.cai.com of via www.cai.com/offices/holland.

Alle producten en merknamen waaraan gerefereerd wordt, zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars.

Voor nadere informatie kunt u zich wenden tot:
Aad Jan Roos, PR Officer
Computer Associates B.V
Postbus 577, 3430 AN Nieuwegein
Tel (030) 604 83 45
Fax (030) 605 12 34

© Copyright 1995-1999 Computer Associates International, Inc. Voor meer informatie over deze website kunt u contact opnemen met de webmaster