Abn Amro verwerft belang in Italiaanse Interbanca

Datum nieuwsfeit: 16-11-1999

ABN AMRO Bank N.V.
Public Relations (AA 1130)
Foppingadreef 22
1102 BS Amsterdam Zuidoost
The Netherlands
Tel. +31 (0)20 628 89 00
Fax. +31 (0)20 629 54 86
16 november 1999

ABN AMRO VERKRIJGT 4,9 PROCENTS BELANG IN ITALIAANSE INTERBANCA

ABN AMRO heeft een totaal belang van 4,9 procent verkregen in Interbanca SpA, de door Banca Antoniana Popolare Veneta (BAPV) gecontroleerde investment bank. Deze transactie illustreert de toenemende samenwerking tussen ABN AMRO en BAPV.

ABN AMRO heeft overeenstemming bereikt met BAPV over de aankoop van een belang van 3,5 procent in Interbanca, hetgeen overeenkomt met 1,735,250 aandelen, voor EUR 13 per aandeel. Dit komt bij het 1,4 procents belang dat ABN AMRO recentelijk in de markt heeft aangekocht.

Beide banken kunnen door deze transactie producten en diensten van hogere kwaliteit aanbieden aan hun klanten. Synergieën vloeien voort uit de combinatie van de expertise en het internationale netwerk van ABN AMRO enerzijds en BAPV's professionalisme en sterke Italiaanse aanwezigheid anderzijds.

Ter versteviging van de toenemende samenwerking zal een vertegenwoordiger van ABN AMRO benoemd worden in de Raad van Commissarissen van Interbanca. De nieuwe samenwerking volgt op eerdere overeenkomsten tussen ABN AMRO Bank en Banca di Roma en onderstreept andermaal ABN AMRO's interesse in de Italiaanse markt.

Perscontacten: Drs. A.J. Massar, telefoon: (020) 6286321

Perscontacten:
geen

Aan deze informatie kunnen geen rechten worden ontleend