Schuttersveld neemt Thoma Magnettechnik KG over

Datum nieuwsfeit: 16-11-1999

SCHUTTERSVELD N.V.

Schuttersveld maakt overname Thoma Magnettechnik KG bekend

Schuttersveld N.V. maakt bekend dat zij per 1 januari 2000 alle aandelen in Thoma Magnettechnik KG in Duitsland zal verwerven.

Thoma Magnettechnik produceert hoogwaardige elektromagnetische componenten, die zij hoofdzakelijk levert aan onder andere de machine- en apparatenbouw. Het bedrijf is gevestigd in Donaueschingen in Duitsland, ca. 10 km. verwijderd van het bedrijf Kendrion Binder in Villingen, dat reeds ongeveer 3 jaar onderdeel uitmaakt van de divisie Components Manufacturing van Schuttersveld N.V.

Thoma Magnettechnik heeft de laatste jaren een solide groei doorgemaakt en is goed winstgevend. De omzet bedraagt ca. Euro 8 miljoen. De onderneming heeft 70 medewerkers. Thoma Magnettechnik vormt een prima aanvulling op de bestaande activiteiten van de divisie Components Manufacturing (opererend onder de naam Kendrion). Deze divisie concentreert zich meer en meer op het leveren van klantspecifieke componenten en systemen voor de Europese industrie. Thoma zal deel gaan uitmaken van de groep Electromagnetic Components binnen de divisie Components Manufacturing. Inclusief Thoma Magnettechnik is de omzet van de groep Electromagnetic Components sinds de overname van Kendrion Binder door Schuttersveld in 1996 verdubbeld tot ca. Euro 90 miljoen, waarbij een uitstekend rendement behaald wordt.

De overnameprijs wordt uit de cash flow betaald. Thoma Magnettechnik zal per 1 januari 2000 in de cijfers van Schuttersveld N.V. worden geconsolideerd en draagt onmiddellijk bij aan de winst per aandeel van Schuttersveld.

Onlangs heeft Schuttersveld reeds de consolidatie van het tot 70% te vergroten belang in de Pinguin groep (sanitair, verwarming en tegels) alsmede de verwerving van 50% in de Gnosjö groep (metalen componenten) per 1 januari 2000 bekend gemaakt. Ook deze acquisities dragen onmiddellijk bij aan de winst per aandeel van Schuttersveld.

Profiel Schuttersveld N.V.
Schuttersveld vormt een groep van werkmaatschappijen verspreid in geheel Europa. De activiteiten richten zich zowel op ontwikkeling en productie van hoogwaardige componenten van kunststof en metaal (divisie "Components Manufacturing") en handel en distributie van kunststof halffabrikaten en van sanitair, verwarming en tegels (divisie "Trade and Distribution"). In 1998 realiseerde Schuttersveld met ca. 4.000 medewerkers een omzet van bijna Euro 600 miljoen. Naar verwachting verdubbelt Schuttersveld in 2000 de omzet naar een niveau van ca. Euro 1,25 miljard, met ruim 8000 medewerkers.

Zeist, 16 november 1999
De Directie van Schuttersveld N.V.

Voor nadere informatie:
De heer P. Veenema, tel. 030-6997250