Zesde Nationale Milieuzorgdag in Utrecht

_________
| De Duurzaamsite / Nieuws 1999 |

Zesde Nationale Milieuzorgdag 16 november 1999

Van milieuzorg naar duurzame ontwikkeling

De Nationale Milieuzorgdag zal plaatsvinden in de Jaarbeurs te Utrecht op 16 november 1999. Dit congres, georganiseerd door Samsom, is dé ontmoetingsdag voor milieuprofessionals van overheden en bedrijfsleven en hét platform voor actuele discussies over ontwikkelingen op het gebied van milieu en duurzaam ondernemen.

Programma

De dag bestaat uit een plenair programma, 9 parallelsessies en een milieumarkt waar organisaties de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van milieuzorg presenteren. In het plenair programma wordt stilgestaan bij en gediscussieerd over de belangrijkste gebeurtenissen van het afgelopen jaar en vooruitgeblikt naar het komend jaar.
De onderwerpen die aan bod komen tijdens de parallelsessies zijn:

* De kwaliteit van milieuverslaglegging

* Van milieuvergunning naar AMVB

* Gedogen in het milieu- en waterkwaliteitsbeleid
* Verhandelbare emissies NOX-uitstoot

* Zin en onzin van milieukeurmerken

* De juridische weg van afval naar grondstof
* De relatie tussen duurzaam ondernemen en milieuregelgeving
* Effectieve bodembescherming; voorkomen is beter dan saneren
* Bodemsanering. Beschikken en handhaven: van resultaatverplichting naar procesbewaking

Op deze congresdag wordt de MilieuMagazine BIM-prijs (Bedrijfsinterne Milieuzorg) uitgereikt. Dit is de prijs voor het meest innovatieve en creatieve milieuzorgsysteem, waarbij de praktische toepasbaarheid en het milieu-effect meetellen.

De Nationale Milieuzorgdag is vooral interessant voor: milieu-accountants, milieumanagers bij overheden of bedrijven, vergunningverleners, beleidsmedewerkers milieu, milieucoördinatoren, inkopers bij de overheid en bedrijf, milieujuristen en advocaten, directeuren van milieudiensten van overheden en bedrijf.

Inschrijving en deelnamekosten

De kosten voor deelname aan de dag bedragen 595,00. Leden en/of werknemers van de adviesraad, standhouders en abonnees op het tijdschrift Milieumagazine of andere uitgaven van Samsom betalen
495,00. De derde en volgende deelnemers van één organisatie krijgen 50% korting. Genoemde prijzen zijn exclusief btw. De lunch en congresmap zijn inbegrepen.
Voor inschrijving en verdere inlichtingen over het congres kunt u contact opnemen met: Congresorganisatie Attica: tel: 020-4277676, fax: 020-4277677, e-mail: (attica@cistron.nl) Voor meer informatie kunt u kijken op internet: www.milieuonline.nl

Adviesraad

In de adviesraad van de Nationale Milieuzorgdag zitten vertegenwoordigers van: het Ministerie van VROM, het ministerie van Verkeer en Waterstaat, het IPO, de VNG, Vereniging VNO-NCW, FME-CWM, de vereniging van Bedrijfsmilieudiensten, het ONRI, de VMA, CNV, FNV Bondgenoten, VVM, de VKG en de stichting Natuur en Milieu.