Politiebericht Schiedam

Datum nieuwsfeit: 16-11-1999

16 november 1999

Verdachte dodelijke schietpartij voorgeleid
SCHIEDAM -- Dinsdagochtend is een 47-jarige Schiedammer voorgeleid aan de officier van justitie in Rotterdam. De man wordt ervan verdacht betrokken te zijn geweest bij de schietpartij in de Westfrankelandsestraat op woensdag 10 november, waarbij een 31-jarige man uit Vlaardingen om het leven kwam. De Schiedammer werd zaterdagmiddag aangehouden en heeft inmiddels een bekentenis afgelegd.

Eerder werden twee 24-jarige mannen en een 27-jarige vrouw uit Schiedam aangehouden naar aanleiding van de schietpartij. Zij zitten nog in bewaring.

Zeer grote brand
SCHIEDAM /ROTTERDAM -- Maandagavond omstreeks kwart over negen brak brand uit in een bedrijfsloods op de hoek van de Schuttevaerweg en de Industrieweg in de Spaanse Polder. De brandweer gaf vrijwel onmiddellijk het sein \'zeer grote brand\' en rukte met groot materieel uit. Vermoedelijk is de brand in een afvalcontainer op de binnenplaats ontstaan en later overgeslagen naar de loods. De bluswerkzaamheden duurden ruim vier uur, het sein \'brand meester\' kon om half twee worden gegeven. Enkele duizenden kerstpakketten en diverse fietsonderdelen vielen onder meer aan de vuurzee ten prooi. De politie stelt onderzoek in naar de oorzaak van de brand.

Winkeldief aangehouden
SCHIEDAM /ROTTERDAM -- Maandagmiddag rond twee uur werd in een bouwmarkt op de Philippusweg (Spaanse Polder) een 43-jarige Schiedammer aangehouden op verdenking van winkeldiefstal. De man had geprobeerd drie bijzetsloten en zes cilinders met een totale waarde van 327 gulden weg te nemen. De man werd overgebracht naar het politiebureau, waar hij na verhoor met een dagvaarding in persoon werd heengezonden.

Rijden onder invloed
SCHIEDAM -- Maandagavond rond kwart voor zeven werd op de Maaskade een 51-jarige Rotterdammer aangehouden wegens rijden onder invloed (promillage 1,75). Het rijbewijs van de man is ingevorderd.