Xerox profileert digitaal leiderschap tijdens Drupa 2000

Datum nieuwsfeit: 16-11-1999

Grootschalige presentatie van digitale oplossingen voor grafische industrie:

Xerox profileert digitaal leiderschap tijdens Drupa 2000

Amstelveen, 16 november 1999
Xerox gaat groots uitpakken op Drupa 2000, s wereld belangrijkste vakbeurs voor de grafische industrie. The Document Company is volgend jaar met een tentoonstelling van ongeveer 5000 vierkante meter in een eigen hal de op één na grootste deelnemer. De aandacht zal daarbij nadrukkelijk liggen op de toekomst van de grafische industrie en de actieve rol die Xerox daarin wil spelen. Centraal daarin staan Xerox digitale oplossingen. "We willen demonstreren waarom we wereldwijd in de grafische industrie de marktleider zijn op het gebied van digitale printoplossingen," aldus Frank Steenburgh, vice president van Xerox graphic arts business. "Onze oplossingen bieden drukkers enorme mogelijkheden om geld te besparen of te verdienen of allebei."

Drupa wordt van oudsher gedomineerd door producenten van het zware werk op het gebied van offset drukmachines. Op de editie van 2000 (van 18 tot en met 31 mei in Düsseldorf) zal echter Xerox haar stempel drukken met aankondigingen en demonstraties die inspelen op de onderwerpen die bepalend zijn voor het transitieproces van de grafische industrie.

Zo zal Xerox haar portfolio van kennis-gebaseerde producten en diensten presenteren, waaronder:

* 1:1 Marketing Applicatie die in databases aanwezige kennis binnen organisaties gebruikt om met gepersonaliseerde documenten met een hoge impact klanten en prospects te benaderen;
* Global Distribution Applicatie waarmee printopdrachten wereldwijd kunnen worden verspreid en beheerd via eigen, veilige netwerken met een hoge bandbreedte;

* Digital Book Applicatie die drukkers in staat stelt om met printing-on-demand-technologie titels digitaal op te slaan en op elk gewenst moment in de gewenste hoeveelheid te produceren;
* en Just-In-Time Documentation (JIT) Applicatie waarmee grafische bedrijven beter in staat zullen zijn hun klanten te voorzien van accurate en actuele documentatie.

Daarnaast zal Xerox haar portfolio van digitale oplossingen tonen, met onder meer:

* de DocuTech printerlijn met printsnelheden van 65 tot 180 zwart/wit paginas per minuut;

* de DocuPrint printerlijn met printsnelheden van 4 tot 100 paginas per minuut in full-color.

De Drupa vakbeurs voor de grafische industrie vindt eens per vier jaar plaats. Naar verwachting zullen de 18 hallen van Drupa volgend jaar meer dan 2000 deelnemers herbergen en 500.000 bezoekers trekken. Xerox neemt daarbij hal 18 compleet voor haar rekening.

The Document Company Xerox
The Document Company Xerox is wereldwijd marktleider in producten, systemen, services en supplies voor document processing en document management. Naast toonaangevende copiers, printers - zowel zwart/wit als (steun)kleur - en multifunctionele apparatuur biedt Xerox een breed pakket document outsourcing diensten, op het gebied van documentproductie, documentbeheer, workflow, netwerken en ondersteuning. Als technologisch solutions provider voor de SOHO-, kantoor-, productie- en service-omgeving is Xerox actief in meer dan 130 landen. Xerox realiseerde in 1998 met haar kernactiviteit document processing wereldwijd (exclusief Japan) een omzet van US $ 19,4 miljard. Bij de Nederlandse vestigingen van Xerox in Amstelveen (hoofdkantoor), Zeist (verkooporganisatie) en Venray (productie, recycling en Europees logistiek centrum) zijn in totaal meer dan 3.000 mensen werkzaam.