FORE Systems groeit naar 25%-aandeel in ATM-switch markt

Datum nieuwsfeit: 17-11-1999
FORE Systems groeit naar 25%-aandeel in ATM-switch markt

ASX-4000 switch vormt belangrijke bouwsteen in het Nieuwe Publieke Netwerk (NPN)

Diegem/ Utrecht, november – FORE Systems,  Inc., toonaangevend leverancier van systemen aan netwerkaanbieders die zich richten op de NPN-infrastructuur, wordt door Ryan Hankin Kent (RHK) gezien als een van de belangrijkste aanbieders in deze sterk groeiende markt.

Het marktonderzoekbureau RHK schetst deze markt voor hoogwaardige 'core switching & routing'-produkten als een snel ontwikkelend afzetgebied met een omvang van 1,2 miljard dollar dit jaar, tot 15,8 miljard in 2003. Dit impliceert bijna een jaarlijkse verdubbeling gedurende de komende vier jaar. FORE Systems dankt zijn vooraanstaande positie in dit belangrijke segment van de netwerkmarkt aan de krachtige ForeRunner ASX-4000 ATM-switch die kan worden ingezet op alle knooppunten binnen het hart van een ATM-netwerk.
Het NPN waarop FORE
Systems zich met deze switches richt, is het alternatieve (packet switched) multiservice-netwerk voor gecombineerd data-, spraak- en videoverkeer dat het huidige, wereldwijde spraaknetwerk (circuit switched) op termijn zal vervangen. Door de grote technologische vooruitgang in de voor deze markt ontwikkelde produkten, vervagen volgens RHK de grenzen tussen de krachtige, vooral intelligente switches en de conventionele routers. "De meervoudige OC-48c interfaces, robuuste routing-software, analysemogelijkheden voor de verkeersstromen en de gelijktijdige afhandeling van meerdere soorten dataverkeer (MPLS ofwel Multi Protocol Label Switching), zorgen ervoor dat intelligente ATM-switches als de ASX-4000 zich gedragen als routers en daardoor gemakkelijk in bestaande netwerken kunnen integreren."
Enkele van 's
werelds grootste netwerkaanbieders (Level 3, UUnet, Infonet, Cable & Wireless) hebben de ASX-4000 ingezet in de kern van hun zware ATM-netwerken. Deze systemen voldoen dan ook aan een aantal belangrijke criteria die door gebruikers worden aangehouden zoals een full-duplex capaciteit van 20 Gbps, een volledige 'non blocking' (niet-vertragende) doorstroming van het netwerkverkeer en gelijktijdige ondersteuning van meer interfaces op OC-48 snelheid (2,488 Gbps). Dit zijn overigens ook de kenmerken die RHK hanteert voor afbakening van het desbetreffende marktsegment. Binnen deze markt bezit FORE Systems een marktaandeel van 25%.
Journalisten
FORE Systems (www.FORE.com), onderdeel van
de Engelse General Electric Company plc, (GEC), is een leidende leverancier van krachtige netwerkoplossingen. De in de staalstad Pittsburgh gevestigde producent levert robuuste 'Networks of Steel' die zich kenmerken door een hoge capaciteit, betrouwbaarheid, intelligentie en schaalbaarheid. Afnemers zijn netwerkaanbieders als PTT's en Internet Service Providers, alsmede grote bedrijven die FORE Systems' netwerkoplossingen voor bedrijfskritische processen inzetten binnen de kern van hun bedrijfsnetwerken. Journalisten: Voor meer
informatie België: NewsEngine, Steven Mertens, tel: +32 3 237 23 24 (steven@newsengine.be) Idem Nederland: CSI PR, Dick