Global Knowledge breidt aantal opleidingen uit

Datum nieuwsfeit: 17-11-1999

Global Knowledge breidt aantal opleidingen uit en opent nieuwe locatie

Nieuwegein, 17 november 1999 - Global Knowledge, het grootste onafhankelijke ICT-opleidingsinstituut ter wereld, breidt haar curriculum uit met trainingen voor Microsoft Windows 2000 en voor Microsoft Office 2000. Ook biedt Global Knowledge een nieuw examen aan voor het Microsoft Certified Solution Developer (MCSD)-certificaat en kunnen systeembeheerders het Red Hat Linux Certified Engineer-programma volgen. Voor netwerkbeheerders is het Cisco-certificeringsprogramma van Global Knowledge aantrekkelijk. In Eindhoven en Schiphol-Rijk heeft Global Knowledge een nieuwe cursuslocatie geopend. De locatie in Schiphol-Rijk is het resultaat van een samenwerking met de Proface Automatiseringsgroep.

Global Knowledge is een van de eerste aanbieders van een compleet Microsoft Windows 2000-curriculum. Alle docenten hebben in het buitenland de benodigde opleidingen gevolgd en zijn volledig ingewijd in de nieuwe functionaliteit van Windows 2000. De cursussen zijn gericht op drie doelgroepen waarbij voorganger Windows NT 4.0 als uitgangspunt dient: 1. cursisten met geringe of geen ervaring, 2. ervaren beheerders en 3. experts. De eerste trainingen beginnen in oktober.

MCSD en RHCE
Tevens biedt Global Knowledge een nieuw examen aan voor Microsoft Certified Solution Developers (MCSD) en kan diezelfde doelgroep zich aanmelden voor trainingen in Visual Basic en C++. Voor het onlangs geïntroduceerde Microsoft Office 2000 biedt Global Knowledge vier leergangen aan. Het Red Hat Linux Certified Engineer-programma (RHCE) is gericht op systeembeheerders die gebruikmaken van Red Hat Linux, wereldwijd marktleider voor de ondersteuning van het besturingssysteem Linux. Het opleidingsprogramma dat Global Knowledge aanbiedt voor Cisco is gebaseerd op het Career Certification-programma van Cisco Systems, een compleet opleidingspakket met certificaten op drie niveaus.

Nieuwe locaties in Eindhoven en Schiphol-Rijk
Global Knowlegde opende deze zomer een opleidingsvestiging in Eindhoven en wel bij Motherwell Academy, het opleidingscentrum van Motherwell Information Systems. Ter gelegenheid van deze opening biedt Global Knowledge haar cursisten een korting aan. Boekt u in Eindhoven twee cursussen, dan krijgt u op de tweede cursus een korting van 50 procent. Boekt u er drie, dan betaalt u voor twee. De korting geldt alleen voor trainingen die dit jaar worden gegeven.
In Eindhoven biedt Global Knowledge de volgende cursussen aan: Advanced Cisco Router Configuration (ACRC); Netware 5 Administration; Supporting Microsoft Windows NT 4.0 Enterprise Technologies; Introduction to Cisco Router Configuration (ICRC); Netware 4.11 to Netware 5; Internetworking with Microsoft TCP/IP on Microsoft Windows NT; Microsoft Exchange Server 5.5 - Concepts and Administration / Design and Implementation; Administering Microsoft Systems Management Server 2.0; Deploying and Supporting Microsoft Systems Management Server 2.0; System Administration for Microsoft SQL Server 7.0.

De locatie in Schiphol-Rijk zal in eerste instantie alleen worden gebruikt voor de Cisco-cursussen ICRC en ACRC die in het Engels worden gegeven.

Global Knowledge
Global Knowledge is het grootste onafhankelijke ICT-opleidingsinstituut ter wereld, met cursussen die in achttien talen over de hele wereld worden gegeven. Het bedrijf heeft strategische samenwerkingsovereenkomsten gesloten met de belangrijkste bedrijven in de ICT-industrie, waaronder Microsoft, IBM, Intel, Compaq, Cabletron, Oracle, Shiva en Cisco. In de Benelux heeft Global Knowledge zes vestigingen: in Nieuwegein, Amsterdam Schiphol, Zoetermeer, Groningen, Eindhoven en Brussel. In 1998 heeft het bedrijf een wereldwijde omzet behaald van $ 250 miljoen. Meer informatie is te vinden op de website van Global Knowledge: www.globalknowledge.net

Meer informatie over cursussen:
Cursusadministratie telefoon: 030 - 60 89 444 - E-mail: (info.nl@globalknowledge.net)

Contactpersoon voor de pers:
Global Knowledge, Jacqueline Overduin, telefoon: 030 - 60 89 333 of Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Anneke de Kort, telefoon 023 - 562 82 08