Politiebericht Den Bosch

Woensdag 17 November

MOTORRIJDER DODELIJK VERONGELUKT, VRACHTWAGENCHAUFFEUR VERLAAT PLAATS

ONGEVAL ('s-Hertogenbosch)

Dinsdagavond is omstreeks 22.30 uur een 31-jarige inwoner uit Zaltbommel op de Rijksweg A2 oostbaan in 's-Hertogenbosch dodelijk verongelukt. De man is vermoedelijk door nog onbekende oorzaak van zijn motorfiets gevallen en overreden door een vrachtwagen. De motorfiets bleef zonder bestuurder nog verder rijden en kwam ca. 300 meter verderop tegen de vangrail tot stilstand. Volgens getuigen is de chauffeur van de vrachtwagen gestopt en heeft hij daarna de plaats van het ongeval verlaten. De politie zou graag in contact komen met de vrachtwagenchauffeur en eventuele andere getuigen. Zij worden verzocht telefonisch contact op te nemen met tel.nr. 073 - 6991699.

GEHANDICAPTE JONGEN MISHANDELD ('s-Hertogenbosch)

Dinsdagmiddag is een 11-jarige verstandelijk gehandicapte jongen uit Sprang Capelle op een school in 's-Hertogenbosch mishandeld door een taxichauffeur. De jongen die met andere jongeren gebruik maakt van taxibus van een bedrijf uit Vlijmen, werd volgens zijn zeggen in zijn gezicht geslagen toen hij niet snel genoeg meeging met de taxichauffeur. Het slachtoffertje spreekt moeilijk en probeerde de chauffeur duidelijk te maken dat hij volgens de regels van de school andere taxigebruikers moest waarschuwen dat de taxi er was. De 11-jarige jongen liep lichte verwondingen in zijn gezicht op. De politie stelt een onderzoek in.

GEZOCHTE AANGEHOUDEN ('s-Hertogenbosch)

Dinsdagavond is in zijn woning op de Bokkelaren in 's-Hertogenbosch een 25-jarige Bosschenaar aangehouden. De man moest wegens diefstal nog een straf van zeven dagen uitzitten. Hij is ingesloten.

SCHENNISPLEGER ('s-Hertogenbosch)

Dinsdagavond heeft een onbekende man zich in een achtertuin van een woning aan de Derde Buitenpepers in 's-Hertogenbosch schuldig gemaakt aan openbare schennis der eerbaarheid. De man masturbeerde ten overstaan van de bewoonster. Na zijn daad verdween hij via de achtertuin.

VERLICHTINGSCONTROLE (Drunen/Nieuwkuijk/Vlijmen)

Dinsdagavond zijn bij verlichtingscontroles in Drunen, Nieuwkuijk en Vlijmen acht fietsers bekeurd voor het rijden zonder verlichting.

WONINGINBRAAK (Nieuwkuijk)

Dinsdagavond is ingebroken in een woning aan de Eikenstraat in Nieuwkuijk. Uit het pand werden radio en TV-apparatuur en een computer ontvreemd.

BEDRIJFSINBRAAK (Drunen)

Van dinsdag op woensdag is ingebroken in een bedrijfspand aan de Thomas Edisonweg in Drunen. Binnen is geprobeerd een kluis te kraken. Verder zijn in de kantoorruimte een aantal vernielingen aangericht. Voor zover bekend is er niets weggenomen.

COMPUTERDIEFSTAL (Heesbeen)

Van dinsdag op woensdag is ingebroken in een bedrijfspand aan de Industrieweg in Heesbeen. Uit het bedrijf is een complete computer weggenomen.

DIEFSTAL UIT KLEEDKAMER ('s-Hertogenbosch)

Dinsdagavond is vanuit een niet afgesloten kleedkamer van een sportvereniging aan De Saren in 's-Hertogenbosch o.a. een lederen jas, een portemonnee en horloge gestolen. Van de dader ontbreekt ieder spoor.

CONTROLE MAXIMUM SNELHEID (Drunen)

Woensdagmiddag zijn op de Duinweg in Drunen twaalf automobilisten bekeurd voor overtreding van de maximum snelheid van 50 km/h. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 87 km/h.