Debat: Toekomstige Energievoorziening

Spraakmakend Debat Over Toekomstige Energievoorziening

Novem Energieconversiedag, 17 november, FIGI in Zeist

Energieconversiedag 99

Op 17 november 1999 vindt in het FIGI te Zeist voor de zevende maal de Energieconversiedag plaats. Novem organiseert sinds 1992 jaarlijks de Energieconversiedag. Centraal staat op deze dag de dialoog tussen vragers en aanbieders van technologieën op het gebied van energieconversie en systeemvernieuwing. De Novem Energieconversiedag staat garant voor spraakmakend debat over de toekomstige energievoorziening. Deze dag is inmiddels uitgegroeid tot de ontmoetingsplek voor onderzoekers, uitvinders, innovators, energiebedrijven, kennisinstituten, industrie, adviesbureaus en beleidmakers betrokken bij de ontwikkeling van een duurzamer energieconversie- en distributiesysteem.

Programma

Op de Energieconversiedag 99 worden de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van de energieconversie en energievoorziening gepresenteerd en bediscussieerd. Het aandragen van perspectieven voor een duurzame energievoorziening staat centraal. Aan de vraagkant presenteren vertegenwoordigers uit de industrie, bouw- en energiewereld hun uitdagingen en behoeften voor wat betreft nieuwe
energieconversiesystemen en -technologieën. Veel aandacht zal uitgaan naar het bedrijfseconomisch perspectief en de vraag welke functies deze concepten gaan vervullen. Aan de aanbodkant krijgen allereerst onderzoeksinstellingen, als potentiële ontwikkelaars van nieuwe concepten, de gelegenheid aan te geven op welke van deze uitdagingen zij kunnen inspelen.

Ideeënmarkt en aanmoedigingsprijzen

Verder wordt het aanbod geïllustreerd aan de hand van een ideeënmarkt waar uitvinders, onderzoekers en innovators hun nieuwste ideeën en concepten op het gebied van energieconversie en systeemvernieuwing zullen presenteren.
De deelnemers van de Energieconversiedag kiezen hieruit het meest aansprekende en het meest kansrijke concept gericht op energiebesparing. In het debat wordt aan de hand van deze winnende concepten gediscussieerd over de wijze waarop de afstand tussen vraag en aanbod op het terrein van de energieconversie overbrugbaar is. Voor beide concepten wordt een aanmoedigingsprijs gegeven van elk . 5.000,00.

Energieconversiedag en het NECST-programma

De Energieconversiedag 99 wordt georganiseerd onder de paraplu van het NECST-programma.NECST staat voor het Novem-programa Nieuwe Energie Conversie Systemen en Technologieën. Het NECST-programma wordt uitgevoerd door Novem in opdracht van het Ministerie van Economische Zaken om een bijdrage te leveren aan haar ambitieuze doelstellingen voor energiebesparing.
Het programma dat zich richt op verbetering van
energievoorzieningssystemen, initieert veelbelovende technologische vernieuwingen op het gebied van decentrale energieconversie en energievoorziening.

De Novem Energieconversiedag staat voor inspiratie, nieuwe ideeën en innovatieve concepten op het gebied van de energieconversie, kennisuitwisseling, debat en perspectieven voor een duurzame energievoorziening.

Bron: Novem