D66 Oud Beijerland kapittelt Rotterdams Dagblad

Datum nieuwsfeit: 17-11-1999
D66 Oud Beijerland

Bijgewerkt op 17 november 1999.

Grap behoorlijk verkeerd uitgelegd door Rotterdams Dagblad Regio Zuid. Het korte stukje over de algemene beschouwingen in Cromstrijen en de grap die we met de advertertentie van de Albedacontactgroep als TIP hebben toegevoegd is door het Rotterdams Dagblad (RD) op dinsdag 16 november zeer onterecht opgepakt als een terechtwijzing van wethouder Stuurman richting Cromstrijens college. Citaat uit het RD: "Stuurman, die zich ontpopt als een haantje de voorste om colleges van b en w de mantel uit te vegen". In de onderstaand tekst is kort weergegeven wat er in Cromstrijen gebeurde. Omdat er door ons (D66 Oud-Beijerland) geconstateerd is dat er wedereom conflicten zijn in het Cromstrijense hebben we de komisch bedoelde TIP vermeld richting thema-avond van de HES-Rotterdam en de Albedacontactgroep.

De regionale krant maakt bij monde van redacteur Hans Soeters wederom (we zagen dat al eerder in het verleden toen er geheimzinnig gedoe rond de Boogerd werd gesuggereerd.)een serie fouten. In de eerste plaats is dit de website van D66 Oud-Beijerland. Geen privé-aangelegenheid van onze wethouder. Hij levert natuurlijk wel inhoudelijke en politieke bijdragen. Hij doet dit trouwens nooit als wethouder, laat staan als woordvoerder van het Oud-Beijerlandse college. In de tweede plaats vergeet de krant om de persoon in kwestie te horen. Men schrijft iets over hem, voegt er een aantal zelf verzonnen suggesties aan toe. Ten derde: het is volgens ons helder dat onderstaande tekst helemaal niet alleen gericht is aan het Cromstrijens college. Misschien willen iemand dat wel lezen, maar het tegendeel is waar. De grap is bedoeld (en dat staat er ook) voor alle Cromstrijense politici (voor de goede orde dus ook de D66-fractie) die er maar niet in lijken te slagen om met elkaar zonder conflicten de gemeente te besturen.

Dezelfde krant maakte enige dagen eerder dezelfde fout in een artikel met de kop: "D66 wil campagne voor herindeling" Deze door de krant verzonnen kop en de bijbehorende opening suggereren veel meer dan in er in werkelijkheid gebeurd is.

Fractievoorzitter John Stuurman heeft in zijn Algemene Beschouwingen van 8 november jl. een passage uitgesproken over gemeentelijke samenwerking. Vier dagen later (voor een dagblad behoorlijk oud nieuws dus) schrijft het Rotterdams Dagblad Regio Zuid een artikel dat suggereert dat de krant met John Stuurman gesproken heeft. Dat is niet juist. Men heeft de tekst uit de algemene beschouwingen overgeschreven en vervolgens verzonnen dat D66 een campagne wil voor herindeling. Onjuist. Onze partij wil niet meer dan dat er in de algemene beschouwingen namens D66 Oud-Beijerland (dus namens de leden van die afdeling en niet namens het college) gezegd is en zal geen campagne voor de gemeentelijke herindeling starten.

Bent u echt nog geïnteresseerd in deze twee bedenkelijke artikelen klik dan HIER