Bert Broeksma nieuwe voorzitter CDA-Tubbergen

Datum nieuwsfeit: 18-11-1999

Bert Broeksma nieuwe voorzitter CDA-Tubbergen

Bert Broeksma uit Geesteren is de nieuwe voorzitter van het CDA-Tubbergen. Bij de Algemene ledenvergadering van het CDA-Tubbergen op 18 november jl. is hij unaniem gekozen. Bert Broeksma volgt Leo Heerdink op die ruim 5 jaar voorzitter is geweest van het van het CDA-Tubbergen.

Algemene Ledenvergadering CDA-Tubbergen over Begroting en jongerenbeleid

Op donderdag 18 november vindt de halfjaarlijkse Algemene Ledenvergadering (ALV) van het CDA-Tubbergen plaats. Op de agenda staat o.a. een toelichting op de begroting 2000 en de financiele toestand van de gemeente door fractievoorzitter Leo Stamsnieder en een discussie over het jongerenbeleid. Deze discussie wordt ingeleid door wethouder Henny Oude Geerdink.

Verder wordt er afscheid genomen van voorzitter Leo Heerdink en wordt er een nieuwe voorzitter gekozen. Het bestuur draagt Bert Broeksma voor als voorzitter

CDA winnaar Provinciale Statenverkiezingen; grote groei in Tubbergen

Het CDA heeft de Provinciale Statenverkiezingen gewonnen. Landelijk kwam het CDA als grootste partij uit de bus. Ruim 24% stemde CDA, tegen 22,2% vier jaar geleden. Ook in Overijssel wonnen de christen-democraten. De Overijsselse CDA-statenfractie zal in de nieuwe periode 22 zetels tellen, 1 zetel meer dan nu het geval is.

Het CDA won in Tubbergen spectaculair. 74,05% stemde CDA tegen 64,9% bij de Statenverkiezingen in 1995. In geen enkele andere Overijsselse gemeente won het CDA zoveel.

Het Tubbergse CDA-statenlid Gert Ranter behaalde in Tubbergen 2.999 voorkeursstemmen, bijna de helft van het totale aantal CDA-stemmen. In de hele provincie behaalde de Tubbergernaar 3.429 stemmen. Daarmee nam hij -qua voorkeurstemmen- de vierde plaats in op de CDA-lijst.

Ranter stond op de 10 verkiesbare plaats op de CDA-lijst en was dus al verzekerd van zijn (her)verkiezing.