Politiebericht provincie Groningen

Berichten districten Oost, Midden, West en Oost

Donderdag, 18 november 1999

Niezijl: snelheidscontrole
Gistermorgen heeft de politie op de Rijksstraatweg N 355 in Niezijl een snelheidscontrole gehouden. Van de 378 gecontroleerde motorvoertuigen reden 15 bestuurders te hard. De hoogst gemeten snelheid was 87 km / u, daar waar 80 km /u is toegestaan.

Veendam: winkeldiefstal
Gistermiddag heeft de politie een 17-jarige inwoonster van Den Haag op het Beneden Oosterdiep in Veendam aangehouden. De verdachte had kort daarvoor vanuit een winkel aan het Beneden Oosterdiep een aantal goederen ontvreemd, zoals een waterkoker en een tosti-ijzer. Na verhoor is de verdachte op vrije voeten gesteld. Proces-verbaal zal worden opgemaakt.

Zuidbroek: rijden onder invloed
Gisteravond heeft de politie een 31-jarige stadjer geverbaliseerd voor het rijden onder invloed van alcoholhoudende drank. De automobilist reed over de Rijksweg A 7 in Zuidbroek toen de politie hem controleerde. Bij onderzoek op het politiebureau bleek, dat de stadjer 0.6 promille alcohol in zijn bloed had. Hij kreeg een boete van driehonderdennegentig gulden.

Delfzijl: vrachtwagenchauffeur zonder tachograafschijf Gistermorgen heeft de politie op de Kustweg in Delfzijl een 55-jarige vrachtwagenchauffeur uit Stadskanaal op grond van de Rijtijdenwet gecontroleerd. Uit onderzoek bleek, dat de Stadskanaalster met een week oude tachograafschijf in zijn vrachtauto reed; controle van rij-, rust- en diensttijden was daardoor onmogelijk geworden. Proces-verbaal zal worden opgemaakt.

Uithuizermeeden: bedrijfsongeval
Een 48-jarige inwoner van Middelstum is in zijn eigen bedrijf aan de Schapeweg in Uithuizermeeden tijdens takelwerkzaamheden gewond geraakt aan zijn hoofd, schouder en arm. Een dakplaat die in de takel hing schoot los en raakte het slachtoffer; het slachtoffer werd naar het ziekenhuis overgebracht.

Delfzijl: woningbrand
Gisteravond brak op de bovenverdieping van een woning aan de Siriusstraat in Delfzijl brand uit. De dochter van het gezin lag in een slaapkamer op deze bovenverdieping te slapen, toen de brand uitbrak. Zij en haar broer probeerden de brand te blussen, hetgeen maar gedeeltelijk gelukte. De gealarmeerde brandweer had het vuur snel onder controle. Het pand liep rook- en waterschade op. Niemand raakte gewond. De technische recherche stelt een nader onderzoek naar de oorzaak van de brand in.

Nieuweschans: controle afvaltransport
Gistermorgen heeft de politie een vrachtwagenchauffeur uit Leer geverbaliseerd die met zijn vrachtauto over de Rijksweg A 7 onder Nieuweschans schroot vervoerde naar het Duitse Leer. De chauffeur kon geen geldige documenten tonen voor de uit-, door-en invoer van de door hem vervoerde oude materialen. Na overleg met de officier van justitie kreeg de Duitser een bekeuring van vijfhonderd gulden.

Nieuwolda: snelheidscontrole
Gistermiddag heeft de politie op de Provincialeweg N 362 in Nieuwolda een snelheidscontrole gehouden. Van de 219 gecontroleerde motorvoertuigen kregen 23 bestuurders een proces-verbaal voor het te hard rijden. De hoogst gemeten snelheid was 126 km / u.

Nadere informatie voorlichting regiopolitie Groningen, telefoon: 050-5995010.