3Com annonceert integratiestrategie Gigabit-over-koper

Datum nieuwsfeit: 18-11-1999
Persbericht 3Com Benelux

3Com annonceert 3-staps integratiestrategie voor Gigabit-over-koper

Initiatief baant weg voor voordelige hogesnelheidsnetwerken voor e-business

Maarssen / Brussel, 18 november 1999 - 3Com is gestart met de uitvoering van een driestaps technologiestrategie die netwerkbeheerders in staat stelt nieuwe high-performance gigabit-technologie op basis van koperbekabeling in te zetten in bestaande enterprise-omgevingen. De 1000Base-T implementatie-aanpak voorziet in economische connectiviteit voor bandbreedte-intensieve e-business-applicaties en zorgt voor hogere beschikbaarheid van e-Network-services.

3Com heeft haar drietrapsstrategie ontwikkeld om gebruikers gefaseerd te laten migreren naar Gigabit Ethernet-niveau op basis van aanwezige Category-5 bekabeling, het type dat in de meeste bestaande infrastructuren wordt aangetroffen. De driestaps aanpak verlaagt de exploitatiekosten van Gigabit Ethernet-netwerken door de snelheid van aanwezige Ethernet koperbekabeling met een factor 10 te verhogen, zonder noodzaak tot aanpassing van de infrastructuur. De nieuwe strategie biedt voordelen voor zowel nieuwe gebruikers als voor organisaties die nu al werken met 3Com's toonaangevende 10/100/1000 Mbps stackable switches.

Fase 1 - Validatie van 1000Base-T
De eerste fase van 3Com's integratiestrategie helpt kleine en middelgrote ondernemingen na te gaan of hun Category-5 bekabelinginfrastructuur geschikt is voor ondersteuning van 1000Base-T. 3Com levert deze verificatieservice samen met Mohawk/CDT. De service bestaat uit drie elementen: Een evaluatie van de aanwezige bekabeling om vast te stellen of deze voldoet aan de 1000Base-T-standaard Een validatierapport met gedetailleerde testresultaten Indien nodig een plan voor herstel/aanpassing van niet-conforme bekabeling De validatieservice is eind 1999 wereldwijd beschikbaar.

Fase 2 - Werkgroepoplossing voor Gigabit-over-koper Fase 2 staat gepland voor de eerste helft van 2000 en biedt een complete end-to-end gigabit-oplossing voor werkgroepen op basis van koperbekabeling. 3Com werkt aan de introductie van een nieuwe SuperStack II Gigabit Ethernet-switch met zes 1000Base-T koperpoorten en twee Gigabit Ethernet glasvezelpoorten. De nieuwe switch zal worden aangevuld met een nieuwe 1000Base-T uplink voor de succesvolle SuperStack II Switch 1100/3300 producten, en met een 1000Base-T netwerkkaart. De 1000Base-T producten bieden voordelige high-performance bouwstenen om tegemoet te komen aan de onstuimige groei van het netwerkverkeer en spelen een belangrijke rol bij de toepassing van e-Networks.

Teneinde volledige interoperabiliteit en investeringsbescherming te waarborgen maken alle nieuwe 1000Base-T producten van 3Com gebruik van de gestandaardiseerde 802.3ab-technologie die onlangs werd geratificeerd door de IEEE, en die is bedoeld voor ondersteuning van een nieuwe generatie bandbreedte-intensieve applicaties.

Fase 3 - Gigabit-over-koper oplossing voor het hart van het netwerk In de derde fase, die in de tweede helft van 2000 van start gaat, zal 3Com de voordelen van Gigabit-over-koper ook beschikbaar stellen op de chassisgeoriënteerde infrastructuur van het netwerk - het hart van het netwerk dus. Er zal een nieuwe 1000Base-T module met een hoge poortdichtheid worden geïntroduceerd voor het CoreBuilder 9000-platform, waarmee de completering van 3Com's totale Gigabit Ethernet-oplossing een feit zal zijn.

Over 3Com
Invulling gevend aan de belofte "3Com - More connected" biedt 3Com bijna 300 miljoen gebruikers netwerktoegang tot een rijke verscheidenheid aan informatiebronnen, op basis van meer producten en technologieën dan enige andere netwerkleverancier. 3Com's innovatieve oplossingen geven antwoord op de netwerkbehoeften van een brede groep gebruikers, van consument en eenmansbedrijf tot multinational, en van telecomaanbieder tot network service provider. 3Com onderhoudt websites op www.3com.nl en www.3com.be.

Voor meer informatie:
Hinke de Koning Communicatie