NetManage levert nieuw web to host product

Datum nieuwsfeit: 18-11-1999

NetManage breidt aanbod Web-to-Host-producten uit
met ViewNow™ Browser Edition

Kosteneffectieve oplossing met Microsoft
ActiveX-technologie

Veenendaal, 19 november 1999 - NetManage,
vooraanstaand leverancier van netwerk- en applicatie-oplossingen voor eBusiness, introduceert ViewNow Browser Edition for ActiveX, het nieuwste ViewNow-product.

De nieuwe, servergebaseerde ViewNow-oplossing
biedt gecontroleerde toegang tot hostsystemen vanaf elke pc met een browser die de ActiveX-technologie van Microsoft ondersteunt. Via een standaard Internet-verbinding kan een pc-client contact leggen met een webserver. Zodra de software met de browser is gedownload, hebben geautoriseerde gebruikers toegang tot beschikbare hostsystemen - UNIX, IBM AS/400 en IBM-mainframes.

Aangezien ViewNow Browser Edition for ActiveX
deel uitmaakt van het NetManage eN2000™ Framework is het product probleemloos te integreren met beheertools die op directory-basis werken. Hierdoor krijgen systeembeheerders de beschikking over een eenvoudige maar krachtige mogelijkheid om systemen te beheren en aanpassingen door te voeren. De nieuwe oplossing is evenals alle andere ViewNow-producten voorzien van ingebouwde interactieve real-time ondersteuningsfunctionaliteit; dit dankzij de unieke SupportNow-technologie van NetManage.

"ViewNow Browser Edition for ActiveX is een
alternatief voor conventionele 'fat client' desktop-oplossingen", aldus Peter Havart-Simkin, senior vice president Strategic Development bij NetManage. "ViewNow Browser Edition biedt via een webbrowser alle functionaliteit van een conventioneel desktop-product, plus de ingebouwde interactieve ondersteuning. De overstap naar het Internet is hiermee voor onze klanten een fluitje van een cent".

De nieuwste versie van ViewNow wordt
geïnstalleerd op een webserver, en client-werkstations kunnen dan naar behoefte daarop inloggen - een snel en kosteneffectief alternatief voor installatie en beheer van hostconnectiviteit op afzonderlijke desktops. Alle configuratiewerkzaamheden, implementaties en upgrades kunnen vervolgens eenvoudig centraal worden uitgevoerd.

Dankzij het eN2000-framework kunnen gebruikers
eenvoudig migreren van ViewNow Windows Edition naar ViewNow Browser Edition. Het is ook mogelijk beide oplossingen naast elkaar op het netwerk te draaien, waarbij gebruik kan worden gemaakt van dezelfde database en configuratie-informatie. Bovendien kan het configuratiebeheer met eN2000 op afstand worden uitgevoerd zodat de beheerder de ViewNow-oplossingen vanaf iedere locatie kan configureren en beheren.

Met de gepatenteerde SupportNow-technologie van NetManage, geïntegreerd in ViewNow Browser Edition for ActiveX, kan de helpdesk de eindgebruiker in real time visuele ondersteuning bieden. Tijdens interactieve sessies via het bedrijfsnetwerk, extranet of Internet kan het support-personeel - van NetManage of van de eigen organisatie - het beeldscherm van de gebruiker zien en zo problemen meteen identificeren en oplossen. Deze interactieve SupportNow-technologie kan ook worden ingezet voor hulp en training met betrekking tot andere
applicaties.

eN2000

eN2000 is het framework van NetManage dat ten grondslag ligt aan beheerbare, ondersteunde eBusiness-oplossingen. Met dit framework speelt NetManage in op de behoeften van organisaties op het gebied van desktop-oplossingen, server- en 'thin client'-oplossingen, web-to-host-producten en webintegratieservers. Kenmerkend voor het eN2000-framework zijn de bijzondere authenticatiemethode, de directory-gestuurde architectuur, het centrale beheersysteem en de ingebouwde real-time ondersteuning in alle applicaties.

Dit jaar heeft NetManage diverse nieuwe eN2000-producten aangekondigd, waaronder ViewNow - Windows Edition for Microsoft
Windows desktops, ViewNow for Microsoft Windows Terminal Services en ViewNow for Citrix MetaFrame™.
Binnen elk van deze productlijnen heeft NetManage oplossingen ontwikkeld voor UNIX- en IP-gebruikers, IBM midrange AS/400- en IBM mainframe-gebruikers. NetManage heeft bovendien SupportNow for eN2000 geïntroduceerd, waarmee klanten de real-time ondersteuning van ViewNow-clients kunnen integreren in hun eigen helpdesk-systeem.

Over NetManage

NetManage is opgericht in 1990 en levert complete PC connectiviteits oplossingen. In meer dan 55 landen over de wereld zijn inmiddels 15 miljoen licenties verkocht. NetManage levert een complete reeks van op Java of ActiveX gebaseerde producten voor koppeling van hostsystemen aan het Web en van op servertechnologie gebaseerde thin-client en thick-client applicaties waarmee desktops kunnen worden aangesloten op UNIX- , IBM AS/400- mainframecomputers. Het nieuwe eN2000TM concept van NetManage omvat een nieuwe standaard op het gebied van gemeenschappelijk applicatiegebruik en externe toegang via het Internet. Daarnaast beschikken eN2000 producten over een realtime, op het Internet gebaseerde, supporttool voor klanten. Dit verkort de tijd die nodig is om eventuele problemen van klanten op te lossen. NetManages nieuwe eBusiness Group, voorheen Simware, is een bewezen succesvolle leverancier van ondernemingsbrede eBusiness oplossingen die selfservice toepassingen voor klanten mogelijk maakt. NetManage verkoopt haar producten en services wereldwijd via haar directe verkoopknalen, dochterbedrijven en partners. Het hoofdkantoor van de Northern Region (Benelux en Scandinavië) is gevestigd in Veenendaal en staat onder leiding van Chris Mason. Voor meer informatie kunt u naar www.netmanage.com gaan, een e-mailbericht sturen naar sales@netmanage.nl of +31 (0) 318 519696 bellen.

Einde persbericht

Voor meer informatie:
Hanneke van
Dreumel
Laura van Riemsdijk
Jeronimus|Wolf
B.V.
NetManage Northern Region

Hanneke@jeronimus-wolf.nl Laura.van.Riemsdijk@NetManage.nl

NetManage, eN2000, ViewNow, SupportNow, het
NetManage-logo en het 'lizard-in-the-box'-logo zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van NetManage en/of haar dochterbedrijven in de Verenigde Staten en in andere landen. Simware en Salvo zijn geregistreerde handelsmerken van Simware Inc. Alle andere handelsmerken zijn het eigendom van hun respectieve eigenaars.