Primeur reizende tentoonstelling Hartstichting

Datum nieuwsfeit: 18-11-1999
Nederlandse Hartstichting

Primeur reizende tentoonstelling Hartstichting

Den Haag, 11 november 1999 - In de hal van het stadhuis van Den Haag is van 18 november tot en met 2 december de nieuwe reizende tentoonstelling van de Hartstichting te zien. Vanaf 4 december trekt deze compacte tentoonstelling door het land en is op een groot aantal locaties te zien. Thema's die in de
tentoonstelling aandacht krijgen zijn gezond en gevarieerd eten, voldoende bewegen en niet-roken. Naast deze thema's wordt de werking van het hart en de bloedsomloop uitgelegd. De tentoonstelling maakt duidelijk dat een gezonde leefstijl dichterbij en leuker is dan vaak wordt gedacht. De bezoeker krijgt informatie en tips waarmee hij direct aan de slag kan. Campagne 'Het leven is hart ? zorg er goed voor' De reizende tentoonstelling maakt deel uit van de Gezonde Leefstijl campagne 'Het leven is hart ? zorg er goed voor' die de Nederlandse Hartstichting 14 september jl. is gestart. Doel van de campagne is een bijdrage te leveren aan het bevorderen van een gezonde leefstijl. De campagne richt zich op iedereen van 35 jaar en ouder: gezonde mensen maar ook risicogroepen voor hart- en vaatziekten en hart- en vaatpatiënten.