Politiebericht Groningen

Persbericht district Oost/
Bericht district Oost

Donderdag, 18 november 1999

Donderdagmorgen, 18 november 1999, omstreeks 10.15 uur vond er op de Oostelijke Rondweg in Winschoten op de in die weg gelegen spoorwegovergang een dodelijke aanrijding tussen een bestuurder van een auto en een trein plaats, waarbij de 67-jarige automobilist uit Bellingwolde om het leven kwam. Het slachtoffer reed met onverminderde vaart door de even van tevoren neergelaten spoorwegbomen en werd door de naderende trein Winschoten-Nieuweschans in de flank geschept. De trein kwam enkele honderden meters verderop tot stilstand. De bestuurder overleed terplaatse; de auto werd totaal vernield. Bergingsmedewerkers zijn een uur bezig geweest om het autowrak van de spoorbaan te verwijderen. De passagiers zijn met een bus naar de eindbestemming vervoerd.

Nadere informatie voorlichting regiopolitie Groningen, telefoon: 050-5995010.