Ericsson's kabelmodem PipeRider aangesloten in Oudenbosch

- P E R S B E R I C H T -

Rijen, 18 november 1999

Ericsson's kabelmodem PipeRider(tm) aangesloten in Oudenbosch

Vele malen sneller toegang tot Internet

In Oudenbosch (Noord Brabant) werden gisteren de eerste klanten aangesloten op het Ericsson PipeRider kabelmodem waardoor ze breedbandig toegang krijgen tot Internet. De klanten van OKEM kunnen bij de kabelexploitant de PipeRider bestellen en thuis eenvoudig aansluiten op het kabelnetwerk.

De kabelexploitant OKEM is de eerste Europese kabeloperator die gebruik maakt van deze nieuwe oplossing van Ericsson. De PipeRider werd woensdagmiddag 17 november jl. officieel in gebruik genomen. PipeRider is de één van de eerste producten van Ericsson's portfolio dat nieuwe communicatie-oplossingen biedt voor in huis. PipeRider geeft gebruikers toegang tot Internet via de kabel, vele malen sneller dan de gangbare analoge modems/ISDN aansluitingen. Met de PipeRider blijft de gebruiker tijdens het Internetten telefonisch bereikbaar. Andere voordelen zijn dat de toegang tot Internet altijd open staat (uiteraard goed beveiligd) en dat er geen additionele kosten zijn voor telefoongebruik.

Ericsson heeft een leidende rol genomen in het vormen van een organisatie die de standaarden voor de Euro DOCSIS specificatie verder ontwikkelt. DOCSIS (Data Over Cable Systems Interface Specifications) is een standaard interface voor kabelmodems die ervoor zorgt dat kabelaanbieders hoge snelheid Internetdiensten aan kunnen bieden aan klanten via kabelnetwerken.

Meer informatie over PipeRider vindt u op
www.ericsson.com/hip/piperider.

Ericsson is de leider in de New Telecoms World, met innovatieve communicatie-oplossingen die telecom- en datacom technologieën combineren met een optimale mobiliteit voor de gebruiker. Met meer dan 100.000 medewerkers in 140 landen, maakt Ericsson communicatie eenvoudiger voor haar klanten - network operators, service providers, ondernemingen en consumenten - over de hele wereld.

Ericsson Nederland heeft ongeveer 2.500 medewerkers in dienst die in 1998 een omzet realiseerden van ruim 1,6 miljard gulden.

OKEM is de kabelexploitant in Oudenbosch (Noord Brabant), die 6.000 huishoudens bedient met CATV aansluitingen. Voor meer informatie over OKEM kunt u terecht op www.okem.nl.

- (Einde persbericht) -

Nadere informatie voor de pers,

Noot voor redacties