BSA aanwezig tijdens HCC dagen

Datum nieuwsfeit: 19-11-1999

BSA aanwezig tijdens HCC dagen

Amsterdam, 16 november 1999 - Stichting Business Software Alliance Nederland (BSA) is aanwezig tijdens de HCC dagen van 19 t/m 21 november in Utrecht. Naast het houden van presentaties, controleert BSA tijdens dit evenement of er door bedrijven illegale software wordt aangeboden. Dit wordt gedaan in samenwerking met Stichting Brein en het Nederlands Uitgeversverbond.

De BSA zal, op basis van steekproeven, controles uitvoeren. Mochten er aanbieders van illegale software aangetroffen worden, dan worden deze direct aangepakt. Eventuele overtredingen tegen de Auteurswet 1912 worden zowel civielrechtelijk als strafrechtelijk opgevolgd. Dit jaar worden dergelijke stappen in nauwe samenwerking met de Stichting Brein en het Nederlands Uitgeversverbond genomen. BSA en het Nederlands Uitgeversverbond houden zich onder meer bezig met het tegengaan van het gebruik van software zonder licentie. De Stichting Brein coördineert piraterijbestrijding op het gebied van entertainmentproducten (audio, video en interactieve producten). Ook vorig jaar heeft BSA tijdens de HCC dagen standhouders gecontroleerd, waarbij verschillende partijen illegale software werden aangetroffen en in beslag genomen zijn.

De presentaties worden gegeven door Jos Heijmans, voorzitter van BSA Nederland. Hierbij wordt onder meer ingegaan op de activiteiten van de BSA en worden tips gegeven om illegale software te voorkomen. "BSA vindt het belangrijk om naast juridische acties, ook voorlichting te geven aan gebruikers van software, zodat ze weten hoe ze met (il)legale software moeten omgaan", aldus Jos Heijmans. "We proberen tijdens onze presentaties de bezoekers ervan bewust te maken, dat illegale software niet door de beugel kan".

###

Sinds 1988 vertegenwoordigt de Business Software Alliance (BSA) wereldwijd de toonaangevende softwareproducten naar zowel overheden als bedrijfsleven en consumenten. De BSA licht softwaregebruikers voor op het gebied van auteursrechten, streeft naar een publieke opinie die innovatie aanmoedigt en verkoopkansen bevordert en strijdt tegen gebruik en distributie van illegale software.
Internationale leden van de BSA zijn Adobe Systems, Apple Computer, Attachmate, Autodesk, Bentley Systems, Compaq Computer, Corel Corporation, IBM, Intel, Intuit, Lotus Development, Microsoft, Network Associates, Novell, Sybase, Symantec en Visio Corporation.
Lokale leden in de Benelux zijn Aladdin Knowledge Systems, Davilex Software en AfAS Software.
Meer informatie over de BSA vindt u op www.bsa.nl. De BSA is bereikbaar op telefoonnummer 0800-899 85 66 of via Email: (contact@bsa.nl)

Noot voor redacties