Centura introduceert nieuwe versie Raima Database Manager

Datum nieuwsfeit: 19-11-1999

Centura Software introduceert nieuwe versie Raima Database Manager

RDM 5.0 zeer geschikt voor Information Appliances

Maarssen, november 1999 -- Centura Software Corporation, leider op het gebied van veilige, embedded micro- en e-business databases en ontwikkeloplossingen, brengt de nieuwste versie van haar Raima Database Manager (RDM) uit: versie
5.0. Deze database met 'zeer smalle footprint' is uitermate geschikt voor gegevensbeheer voor handpalmcomputers en intelligente apparatuur.

RDM 5.0 is het resultaat van vijftien jaar ervaring met high-performance embedded databases. Vele ondernemingen hebben RDM gekozen als embedded databasebeheeroplossing voor het beheer van netwerksystemen, real-time embedded systemen en web- en computertelefonie. RDM maakt voor al deze toepassingen geavanceerde en high-performance querying, sortering en aanpassing van complexe informatie mogelijk.

RDM 5.0 is gelijktijdig met eSNAPP ontworpen als complete oplossing voor bedrijfs- en industriële applicaties op handpalmcomputers en Information Appliances. Op dit moment vereisen de meeste applicaties databasecomponenten voor lokale opslag en directe verbinding tussen de client en de onderneming. Centura's RDM biedt lokale dataopslag en eSNAPP maakt directe toegang tot die data mogelijk. Deze complete oplossing biedt daarmee een flexibiliteit die onevenaarbaar is op de huidige markt. De klant kan nu oplossingen ontwikkelen op basis van de eigen wensen, niet op basis van de beperkte technologie van de apparatuur.

Achtergrond informatie
RDM 5.0 maakt van Information Appliances en intelligente apparatuur een complete oplossing met mogelijkheden voor prestatieverbetering. Daarbij kan gedacht worden aan re-entrancy op alle platforms, verbeterde cachesynchronisatie en verbeteringen aan de Lock Manager. Het bij alle Windows-versies meegeleverde ActiveX component ondersteunt ontwikkeling in omgevingen voor ActiveX-objecten zoals Visual Basic en Visual C++. Verder maakt de nieuwe Unicode-mogelijkheid van RDM 5.0 het gebruik van internationale taal-karaktersets mogelijk, bijvoorbeeld in het Chinees en Japans. RDM is beschikbaar voor vele platforms en blijft een leidende positie innemen door implementaties bij grote ondernemingen als Nortel, 3COM en Hughes Network Systems. De staat van dienst op het gebied van productiviteits- en efficiencyverbetering wordt verder ondersteund door klanten als Hewlett-Packard.

RDM 5.0 omvat een database-engine, SQL-achtige queryingmogelijkheden en een database-herzieningstool. Het is een cross-platform database met versies voor Windows 95 en -NT, Windows CE, Windows 3.11, DOS, HP-UX, AIX, Solaris, PalmOS, pSOS, Linux, BSDI,
SCO, QNX en VxWorks. Centura levert ook source code voor RDM.Centura's RDM is ingebouwd in duizenden applicaties. Softwareontwikkelaars die C en C++ gebruiken hebben RDM (voorheen db_Vista) als database-engine gekozen voor leidende commerciële applicaties. Redenen hiervoor zijn RDM's flexibiliteit, hoge prestaties, zeer smalle footprint en ondersteuning voor vele platforms (waaronder real-time besturingssystemen). De uitzonderlijke prestaties komen voort uit mogelijkheden als volledige databasecontrole en 'low-level' toegang met behulp van de 'd_' C-API-library.

Centura Software B.V., Planetenbaan 62, 3600 BV Maarssen, tel: 0346 58 68 68 Internet: www.centurasoft.com/benelux/

Centura Software
Centura Software, in 1984 opgericht onder de naam Gupta, is een belangrijke aanbieder van veilige embedded databases, connectivity en ontwikkeloplossingen voor de markt voor Internet Appliances en intelligente apparatuur. Het productenaanbod van Centura komt tegemoet aan de groeiende vraag naar complete en veilige integratiemogelijkheden, die de voorwaarde vormen voor succesvolle 'mobile computing'. Wereldwijd vertrouwen ontwikkelaars en besluitvormers binnen de IT-branche op Centura's sterk innovatieve, technologische aanbod en haar professionele service. Centura's oplossingen worden wereldwijd in verschillende bedrijfssystemen geïntegreerd, waaronder de gezondheidszorg, productieomgevingen, telecommunicatie en de financiële dienstverlening. Centura heeft wereldwijd 19 vestigingen in Noord-Amerika, Latijns-Amerika, Asia-Pacific, Europa, het Midden-Oosten en Afrika. Alle huidige producten van Centura zijn millenniumbestendig.

___________________________________________________________________

Informatie voor de redactie:

Gerline van Wijnen Bert Leibbrand
Influx PR Centura Software
055 - 366 30 34 0346 - 58 68 68 / 06 53329187

Centura's eSNAPP: bedrijfsomgeving nu ook voor Information Appliances

Maarssen, november 1999 -- Centura Software Corporation, leider op het gebied van veilige, embedded micro- en e-business databases en ontwikkeloplossingen, introduceert eSNAPP, een nieuwe oplossing die bedrijfs- en industriële computing mogelijk maakt op handpalmcomputers en informatieapparatuur. De volledige oplossing is gebaseerd op twee leidende technologieën van Centura: de onlangs uitgebrachte Raima Database Manager 5.0 (RDM 5.0) en eSNAPP.

De oplossing introduceert het thin client model voor informatie- en intelligente apparatuur. Het biedt daarmee de vereiste flexibiliteit en schaalbaarheid om bedrijfsgegevens en zakelijke logica beschikbaar te maken voor mobile computing-applicaties. eSNAPP is ontworpen om Information Appliances en intelligente apparatuur rechtstreeks toegang te bieden tot bedrijfsgegevens. Deze toegang ontbrak tot nu toe aan de huidige technologie.

'Information Appliances' is een verzamelnaam voor apparatuur als handpalmcomputers en 'smart' mobiele telefoons. De term intelligente apparatuur omschrijft de groeiende klasse niet-PC-apparatuur voor opslag en aanpassing van gegevens. Hierbij kan gedacht worden aan settop boxes, industriële controleapparatuur, kantoorapparatuur, consumentenapparatuur, apparatuur voor internettoegang en vele telecommunicatiecomponenten waarvoor geavanceerd gegevensbeheer een vereiste is.

De toenemende vraag naar mobile computing zorgt ervoor dat ondernemingen op dit gebied meer en meer te maken krijgen met onderwerpen als data-integriteit, bandbreedte en databasetoegankelijkheid. Centura's eSNAPP is de eerste bedrijfsbrede oplossing die toegang biedt tot zowel klanten- als bedrijfsdatabases. Met name voor tijdskritieke informatie is dit een doorbraak. In combinatie met RDM 5.0 - Centura's ultrasmalle footprint - wordt eSNAPP een complete oplossing met optimale gegevensopslag en volledige connectivity voor alle apparatuur. Op deze manier worden bedrijfsoplossingen technisch haalbaar en praktisch.

Centura Software

____________________________________________________________________

Informatie voor de redactie:

Gerline van Wijnen Bert Leibbrand
Influx PR Centura Software
055 - 366 30 34 0346 - 58 68 68 / 06 53329187

Bijlage persbericht

Mogelijkheden van eSNAPP
eSNAPP biedt applicatieontwikkelaars (ISVs, VARs en OEMs) een aantal nieuwe mogelijkheden voor Information Appliances en intelligente apparatuur.

· Toegankelijkheid
eSNAPP is speciaal ontworpen voor Information Appliances en intelligente apparatuur. De directe toegang tot gegevens op de bedrijfsserver elimineert het risico van het dupliceren van dynamische gegevens en het onderhoud van duplicerende gegevens op duizenden apparaten.

· Schaalbaarheid
eSNAPP is een oplossing waarbij de server centraal staat, wanneer gegevens direct vanaf bedrijfsbronnen worden opgevraagd. Data-integriteitsproblemen die veel voorkomen bij vergelijkbare oplossingen zijn hierdoor niet aan de orde. De schaalbaarheid van eSNAPP maakt het mogelijk om duizenden apparaten en honderden transacties gelijktijdig te verwerken. eSNAPP beheert namelijk de verbindingen met de apparatuur en de databronnen van de onderneming.
· Aansluiting op standaards
eSNAPP maakt gebruik van open standaards door ervoor te zorgen dat alle interfaces voldoen aan industriestandaards. Hierdoor kunnen gebruikers toegang krijgen tot databaseservers van elke leverancier. Voor de toegang tot gegevens op een bedrijfsdatabase wordt standaard ODBC gebruikt. Voor netwerkondersteuning wordt TCP/IP ingezet als communicatieprotocol. Hierdoor kunnen veel soorten netwerken, waaronder draadloze LAN, worden ondersteund.
· Nauwkeurigheid gegevens
De oplossingen die op dit moment beschikbaar zijn, zijn niet schaalbaar genoeg voor grootschalige inzet van Information Appliances tegelijkertijd. eSNAPP geeft bedrijfsklanten de mogelijkheid om direct toegang te krijgen tot de gewenste gegevens zonder lokaal gegevens te hoeven opslaan. Verder is het met eSNAPP mogelijk om toegang te krijgen tot bedrijfslogica en -processen via COM-objecten. Hierdoor hebben bedrijfsklanten de garantie dat hun data altijd kloppen, houden ze toegang tot persoonlijke en remote apparatuur en blijven de bedrijfsprocessen binnen de onderneming.
· Data-integratie
Volledige integratie met client databases maakt deel uit van eSNAPP's ontwerp als volledige oplossing voor Information Appliances. De meeste applicaties vereisen toegang tot lokale opslag en een directe toegang tot bedrijfsgegevens. Door eSNAPP te koppelen aan RDM 5.0 (lokale opslag en connectivity) kunnen klanten oplossingen ontwikkelen die niet zijn beperkt tot de technologie die de draagbare apparatuur in zich heeft.
· Data-integriteit en vertrouwelijkheid
Veiligheid van data is essentieel bij het openen en gebruiken van vertrouwelijke bedrijfsgegevens. Beveiliging is ingebouwd in de Information Appliances, de bedrijfsserver en in het communicatiekanaal.