Kingston ondersteunt VC820 chipset

Datum nieuwsfeit: 19-11-1999

Kingston ondersteunt VC820 chipset met Rambus geheugenmodules

19 november 1999 - Kingston Technology ondersteunt direct bij de introductie de Intel VC820 chipset voor supersnelle toepassing van de Pentium III met RIMM geheugenmodules. Dat maakte Kingston Technology bekend op de eerste dag van de grote Comdex beurs in Las Vegas. Terwijl de PC-industrie zich massaal voorbereidt op de lancering van computers met de 820 chipset en Rambus geheugen, heeft Kingston al 15.000 RIMM modules aan OEM-klanten geleverd. Kingston biedt een compleet scala van modules voor 600, 700 en 800 MHz met capaciteiten van 64, 128 en 256 megabytes voor PC’s. Vorige week kondigde Kingston al RIMM modules aan voor werkstations met het Intel OR840 moederbord.

Kingston werkt al sinds maart 1998 nauw met Intel samen bij de ontwikkeling van kennis op het gebied van productie en testen van RIMM modules. Zo werden er twee laboratoria in Californië en Taiwan opgezet voor de validatie van geheugenmodules. In testapparatuur werd daartoe meer dan 16 miljoen dollar geïnvesteerd. Intel vice president Pat gelsinger, verantwoordelijk voor de lancering van de VC820 chipset, is dan ook blij met de steun van Kingston: "Kingston heeft een belangrijke bijdrage geleverd bij het op de markt brengen van het nieuwe RDRAM geheugensysteem. Intel is blij dat ze al een volledige lijn van RIMM-producten beschikbaar hebben ter ondersteuning van de productiestart van de Intel 820 chipset.

Kingston Technology
Kingston Technology Corporation is internationaal marktleider op het gebied van geheugenmodules en andere uitbreidingscomponenten voor servers, werkstations, PC's, notebooks en printers. Met productievestigingen in de Verenigde Staten, Ierland en Taiwan realiseert het bedrijf jaarlijks een omzet van 1 miljard dollar. De productie geschiedt volgens strikt gespecificeerde ISO-normen, zodat over de gehele wereld een uniforme kwaliteit is gewaarborgd. De producten van Kingston komen via een internationaal netwerk van distributeurs op de markt.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Kingston Technology, telefoon voor Nederland: 0800 02 248 49, voor België 0800 727 63

Distributeurs van Kingston Technology in Nederland zijn: Access Graphics (020-3479200), PST (020-6474766) en Stebis (0344-640400)

Distributeurs van Kingston Technology in België zijn: Computer 2000 (02 583 8311), ICP Belgium (03 360 8700) en Ingram Micro (02 254 9211)

Noot voor redacties