Politiebericht Hollands Midden

Afkomstig van: Sandra Slaghekke
Datum: 19 november 1999

Parkeercontrole Voorschoten
Vrijdagmorgen 19 november heeft de politie het gebruik van de parkeerschijf in de blauwe zone gecontroleerd. Hierbij zijn in de Voorstraat en het Treubplein zes bekeuringen uitgeschreven. Viermaal ontbrak de parkeerschijf, eenmaal was er geparkeerd voor een uitrit en eenmaal buiten de vakken.

Auto te water Woerdense Verlaat
Vrijdagmorgen 19 november is een 27-jarige automobilist uit Woerden met zijn auto in de Amstel terecht gekomen. De man reed over de Amstelkade en raakte in een bocht naar rechts in een slip omdat het wegdek vochtig en daardoor glad was. De auto belandde in het water. De man wist echter zelfstandig de kant te bereiken en waarschuwde de politie. Een bergingsbedrijf heeft met hulp van de brandweer de auto op de kant getakeld. Het voertuig is total loss. De man liep slechts een paar natte voeten op.

Aanhouding verdachte bedrijfsinbraak Zevenhuizen/Waddinxveen De politie heeft vrijdagmorgen 19 november een 18-jarige Hagenaar aangehouden op verdenking van betrokkenheid bij een inbraak in een bedrijf aan de Knibbelweg afgelopen nacht. Na een inbraakalarm trof de politie drie personen aan in de directe omgeving van het bedrijf die het onmiddellijk op een lopen zetten. De politie heeft de omgeving afgezocht, onder andere met behulp van een speurhond, maar de drie niet aangetroffen. In de buurt vond ze wel de geparkeerde auto van de Hagenaar. In de auto werden spullen aangetroffen die mogelijk ontvreemd zijn bij vier bedrijfsinbraken aan de Abraham Kroesweg in Waddinxveen diezelfde nacht. Hierbij is onder andere geld, speelgoed en een boormachine gestolen. De Hagenaar is in verzekering gesteld. De politie heeft een onderzoek ingesteld naar de inbraken.

Verkeersongeval Stolwijk
Een 52-jarige automobilist uit Gouda is gewond geraakt bij een verkeersongeval vrijdagmorgen 19 november op de Schoonhovensweg. De man wilde een tractor met aanhanger inhalen die voor hem reed. Deze tractor, bestuurd door een 18-jarige Stolwijker, sloeg echter linksaf om naar werkzaamheden in de wegberm te rijden. De Stolwijker gaf daarbij de automobilist geen voorrang, waardoor deze tegen de tractor aanreed. Hierbij raakte de voorkant van zijn auto zwaar beschadigd. De Gouwenaar is met een hoofdwond overgebracht naar het Groene Hartziekenhuis, maar kon het ziekenhuis na korte tijd weer verlaten. Tegen de Stolwijker wordt proces-verbaal opgemaakt.

Noot aan de redactie/

Noot voor redacties