Start bouw residentie Clingendael in Den Haag

Hollandsche Beton Groep

17 november 1999

Start bouw residentie Clingendael, Den Haag

Den Haag - De heer drs. H.J. Meijer, wethouder van Verkeer, Binnenstad en Beschermde stadsgezichten van de gemeente Den Haag, heeft op 19 november jl. de eerste paal geslagen voor het project Residentie Clingendael. Dit woningbouwproject omvat 48 appartementen en maakt deel uit van een gecombineerd bouwplan, waarin ook een nieuw verzorgingshuis voor NEBO is opgenomen.

De 48 appartementen zijn verdeeld over twee gebouwen van drie woonlagen op een halfverdiepte parkeergarage. De drie- en vierkamer- appartementen zijn royaal van opzet en beschikken alle over een serre en een dakterras of twee dakterrassen.
De appartementen worden aanpasbaar gebouwd. Dit wil zeggen dat bij het ontwerp rekening is gehouden met eventuele voorzieningen voor bijvoorbeeld rolstoelgebruik en aangepast sanitair.
De bewoners van Residentie Clingendael kunnen desgewenst gebruik maken van diverse voorzieningen van het naastgelegen verzorgingshuis zoals 24-uurs alarmservice, maaltijdverzorging en assistentie bij bijzondere situaties. De bouw van het verzorgingshuis wordt later gestart. Residentie Clingendael is ontworpen door Cornelis van de Ven Architecten BNA te Eindhoven, in opdracht van Bohemen Vastgoedontwikkeling B.V. te Voorburg. Mede als partner in de ontwikkeling wordt het project gebouwd door HBG Woningbouw te Rijswijk.