Opening Amsterdamse Infotheek Gezondheidszorg

Datum nieuwsfeit: 19-11-1999
Infotheek Gezondheidszorg

Op 19 november 1999 zal in Amsterdam de Infotheek Gezondheidszorg officieel haar deuren openen. De Infotheek, het woord zegt het al, wordt hét centrale punt in de regio waar men terecht kan met vragen en voor advies over leren, werken en loopbaanplanning in de gezondheidszorg. De Infotheek is vrij toegankelijk en te bezoeken ook zonder afspraak voor werkzoekenden, scholieren, decanen, werknemers en werkgevers in de zorg. Naast brochures en mondelinge informatie over opleidingen, instellingen en vacatures kan men ook via internet de blik verruimen en zich wegwijs maken in de talloze mogelijkheden en verscheidenheid van beroepen en opleidingen

Voor wie?

De Infotheek is bedoeld voor iedereen die geïnteresseerd is in werken in de gezondheidszorg. Van verpleegkundige tot aktiviteitenbegeleider en van kok tot informatietechnicus; informatie over al deze beroepen is te vinden in de Infotheek. Vanaf 20 november kunnen werkzoekenden, scholieren, decanen, herintreders en mensen die al in de zorg werken bij ons terecht in ons pand op de Ceintuurbaan. Ons gratis informatienummer is nu al in gebruik: bel 0800-7447211!

Wat vind je in de Infotheek?

De Infotheek heeft een informatiehoek waarin je zelf kan zoeken naar voor jou interessante informatie. Ter inzage ligt er o.a.: -de SIGRA-Vacaturekrant -"Kies een Zorgbaan", een folder waarin een helder overzicht wordt geboden van leerlingenplaatsen in het kader van de "werken-leren route" -opleidingsbrochures -informatiebrochures van de SIGRA-lidinstellingen -tijdschriften en vakliteratuur, o.a. op het gebied van sollicitatiehulp.

Via de computer kan je verder informatie halen van het internet zoals o.a. het GOB-net voor beroepen en opleidingen in de gezondheidszorg, de SIGRA-site en sites over de CAO-regelingen.

Informatie en advies

Naast bovengenoemde informatiebronnen zijn er in de Infotheek deskundige medewerkers aanwezig die je een persoonlijk advies kunnen geven over jouw mogelijkheden in de gezondheidszorg. Tevens worden er inloopspreekuren verzorgd door o.a. NV Werk en de werknemersorganisaties, waar je met specifieke vragen terecht kan.

Bezoekadres (vanaf 20 november):

Ceintuurbaan 378 1073 EM Amsterdam

te bereiken met tram 3 en 4 halte: hoek Ceintuurbaan/van Woustraat

Postadres (vanaf 19 november):

Infotheek Gezondheidszorg Ceintuurbaan 378 1073 EM Amsterdam Tel: 0800-7447211 (gratis) 020-4708444 Fax: 020- 4708454 e-mail adres: (infozorg@sigra.nl).

Openingstijden:

maandag: gesloten dinsdag: 10.00-17.00 woensdag: 10.00-17.00 donderdag: 10.00-20.00 vrijdag: 10.00-17.00 zaterdag: 11.00-16.00