Actie Autonoom Centrum tegen KLM

Datum nieuwsfeit: 20-11-1999
Persbericht 19 november 1999

Morgen, zaterdag 20 november, voert het Autonoom Centrum opnieuw actie tegen de KLM.
Ditmaal zullen diverse KLM-agenten in Amsterdam worden bezocht om aandacht te vragen voor de betrokkenheid van de KLM bij het uitzetten van vluchtelingen en andere migranten.
De betreffende reisburo's worden gevraagd de KLM kenbaar te maken dat hun klanten niet geconfronteerd willen worden met uitzettingen. Reizigers worden gevraagd te protesteren als in hun vliegtuig een uitzetting plaats vindt. Verder zullen voorbijgangers ge‹nformeerd worden over de rol die de KLM speelt bij uitzettingen. Het geheel zal worden omlijst door de KLM- uitzettingsbus, diverse geniformeerden en een tentoonstelling.

Actieschema:

11.45 - 12.15 uur BBI / van Baerlestraat 53

12.30 - 12.45 uur Holland International / Ceintuurbaan 410 (hoek van Woustr.)

13.15 - 14.00 uur D-Reizen/Holland International / Bijlmerplein 89

14.30 - 15.00 uur Vier reisburo's op Buikslotermeerplein (oa. nr. 543)

15.30 - 16.00 uur Vier reisburo's op het Osdorpplein (oa. nr. 371)

Tijdens de actie is het Autonoom Centrum bereikbaar op: 06.24502447