Spectaculaire internationale Formule III krachtmeting

Spectaculaire internationale Formule III krachtmeting

(16 November 1999)

PERSBERICHT:

Duits Formule III-kampioen Christijan Albers is uitgenodigd om met zijn Dallara Opel Formule 3 deel te nemen aan de uiterst spectaculaire en internationaal hoog aangeschreven Macau Formule III Grand Prix. Opel Nederland zal als één der sponsors optreden van onze succesvolle landgenoot, als waardering voor zijn uitstekende prestaties dit jaar in het Duits Formule III kampioenschap -bekroond met de titel-, vinden ze bij Opel Nederland.

Op 21 november a.s. wordt in de Portugese kolonie Macau (nabij Hong Kong) dit jaar voor de 46e keer dé straten race van het jaar verreden. De behaalde resultaten in het Duits Formule III-kampioenschap 1999, was voor de organisatie aanleiding, het Duitse BSR-team uit te nodigen om met twee rijders deel te nemen aan dit spektakel.

Stratencircuit
De Macau Grand Prix wordt gekenmerkt door een aantal speciale ingrediënten. Het 6.117 meter lange stratencircuit slingert zich door de stad, langs scherpe onoverzichtelijke bochtencombinaties, een haarspeldbocht, een zeer breed en ongelooflijk lang recht eind en vele punten waar alleen de rijders 'met een groot hart' in staat zijn een collega te verschalken. Eén kenmerk blijft op het circuit gelijk: de hobbels. Het allerkleinste foutje wordt genadeloos afgestraft op deze baan die omgeven is door betonnen muren en vang rails. Wie in Macau een goed resultaat neerzet mag zich terecht tot de groten der autosport rekenen. Zo kunnen de namen van de winnaars uit het verleden getuigen; Senna (1983), Michael Schumacher (1990), Coulthard (1991) en Ralf Schumacher (1993).

'Voor de race in Macau heb je vooral veel geluk nodig. Inhalen is een groot avontuur in de smalle straten van de voormalige Portugese kolonie', vindt de jeugdige Albers. 'Het is van groot belang een goed trainingsresultaat neer te kunnen zetten, wat ik ook hoop te gaan doen.' Vorig jaar ging het hier niet zo best. Maar als je in het kopveld kunt vertrekken heb je kans op de overwinning. Ik moet me wel weer omschakelen van het rijden in een Formule 3000 naar de Dallara Opel.