Politiebericht De Leijgraaf

Datum nieuwsfeit: 21-11-1999

Zondag 21 November

VECHTERSBAZEN AANGEHOUDEN UDEN

Op 20 november 1999 omstreeks 02.10 uur waren twee jongens, 21 en 22 jaar uit Uden op de Markt te Uden met elkaar aan het vechten. Toen de politie hen uit elkaar haalden, keerden ze zich tegen de politie. De 21 jarige jongen beledigde de politieambtenaar en beet hem in zijn arm. Toen hij werd aangehouden, gooide de 22 jarige een fiets naar de politiemensen, waarna hij ook is aangehouden. Beiden zijn ingesloten.

RIJDEN ONDER INVLOED UDEN

Op de Sint Janstraat te Uden is op 20 november 1999 omstreeks 04.45 uur een 22 jarige automobilist uit Uden aangehouden ivm rijden onder invloed van alcohol. Tevens is zijn rijbewijs ingevorderd.

DIEFSTAL AUTO UDEN

Vanaf de Vluchtoord te Uden is in de nacht van 19 op 20 november 1999 een witte Ford Transit bedrijfsbus weggenomen. Kenteken VH-LH-96. Waarde onbekend.

DIEFSTAL AUTO UDEN

Vanaf de Oranjestraat te Uden is op 19 november 1999 in de loop van de avond een grijze Citroen XM, kenteken YX-26-XK ontvreemd. Waarde f 7000,--

BRAND IN SCHOOL UDEN

Op 19 november 1999 omstreeks 19.00 uur ontstond brand in een school aan de Leeuwerikstraat te Uden. De wand, alsmede een gedeelte van het dak van peuterspeelzaal 't Soosje aan de Leeuwerikstraat teUden stond in brand. Brandweer bluste de brand. Vermoedelijk is de brand ontstaan omdat onbekenden een stapel kranten, die in een fietsenstalling achter de school lag hebben aangestoken.

INBRAAK IN WONING UDEN

Zaterdag is tussen 13.00 en 21.00 uur ingebroken in een woning aan het Nonnenveld in Uden. Nadat een ruit was vernield is een gedeelte van de woning doorzocht. De bewoners missen een paar jassen en sieraden. De totale schade is nog onbekend.

INBRAAK IN WONING VEGHEL

Uit een woning aan de Ruyterstraat in Veghel verdween zaterdagmiddag/avond een portemonnee. De bewoner ontdekte bij thuiskomst dat zijn achterdeur was opengebroken.

VECHTPARTIJ, TWEE PERSONEN AANGEHOUDEN, ZEELAND

De politie heeft zaterdagnacht een 19 jarige inwoner van Winssen en een 16 jarige inwoner van Berghem aangehouden op de Markt in Zeeland. Surveillerende agenten zagen dat de twee mannen met elkaar op de vuist gingen waarop zij beiden werden aangehouden en ingesloten. Zondagmorgen zijn zij beiden na verhoor met een proces-verbaal huiswaarts gestuurd.

VERKEERSONGEVAL MET LETSEL UDEN

Bij een verkeersongeval op de Rijksweg N265 in Uden is zaterdagavond rond 19.50 uur een 21 jarige automobilist uit Veghel licht gewond geraakt. Hij stond op de N 265 op de rechterrijstrook stil voor het rode verkeerslicht. Een 19 jarige automobilist uit Uden naderde via de linkerrijstrook de kruising terwijl het licht op dat moment op groen sprong. De 21 jarige man wilde vanaf de rechterrijstrook naar links gaan om alsnog linksaf te kunnen slaan. Hij werd in de flank aangereden door de 18 jarige man die hem juist wilde passeren. Het slachtoffer is in het ziekenhuis behandeld aan snijwonden in zijn gezicht. Beide voertuigen raakten zwaar beschadigd.

VERNIELING RUIT UDEN

Van een winkelpand aan de Galerij in Uden heeft men in de nacht van zaterdag op zondag een ruit vernield. Uit de etalage verdween een kleine hoeveelheid snoepgoed. De totale schade is nog onbekend.