Palm Computing en Sybase samen op seminar-tour

Datum nieuwsfeit: 22-11-1999

Palm Computing en Sybase samen op seminar-tour voor ontwikkelaars en enterprise-klanten

Gratis seminars over mobilisering van de enterprise-IT-omgeving

Maarssen / Brussel, 22 november 1999 - Palm Computing, een onderneming van 3Com, neemt als sponsor deel aan de Sybase '99 Technical Roadshow. Deze roadshow reist vanaf nu tot eind december langs veertig Europese steden en omvat seminars voor ontwikkelaars en enterprise-gebruikers.

De tour is een initiatief van Sybase, een vooraanstaand leverancier van mobiele databases, en demonstreert hoe bedrijven mobiele handheld computers kunnen inzetten in de enterprise-omgeving en voor PC- en werkgroepondersteuning. Het Palm Computing-platform, dat is gebaseerd op open standaarden, ligt ten grondslag aan 72 procent van de wereldmarkt voor organizers (IDC 1998) en biedt een geavanceerde en betrouwbare oplossing voor bedrijven die hun activiteiten willen ondersteunen met mobiele datatoegang.

De seminars presenteren de technologieën van Sybase (SQL Anywhere) en Palm Computing (HotSync) voor ontwikkelingsdoeleinden. Ze demonstreren hoe deze technologieën de basis vormen van een nieuwe klasse mobiele applicaties voor diverse verticale toepassingsomgevingen, zoals industriële productie, distributie, retail en gezondheidszorg.

De seminars tonen ook hoe gebruikers met applicaties voor het Palm Computing-platform eenvoudig kritische gegevens kunnen uitwisselen tussen transactiepunt en het enterprise-netwerk, aldus bijdragend aan hogere productiviteit, een meer accurate administratie en een lager kostenniveau.

Voordelen van het Palm Computing-platform
Palm organizers zijn ideale bedrijfsgereedschappen: eenvoudig in gebruik, licht van gewicht en uitgerust met krachtige HotSync-technologie voor datasynchronisatie. Deze handheld producten bieden in enterprise-omgevingen duidelijke voordelen, zoals: Forse kostenbesparingen dankzij lagere uitgaven aan hardware, opleiding en beheer Hogere productiviteit en nauwer contact (op locatie) met de klant Hoge acceptatiegraad dankzij gebruikseenvoud
Eenvoudige integratie
Lage exploitatiekosten

Mobiele oplossingen van Sybase
SQL Anywhere van Sybase is de meest economische en krachtige database voor applicaties in mobiele omgevingen die integratie vereisen van mobiele applicaties met backoffice-systemen. Bovendien is de UltraLite optie van SQL Anywhere Studio de eerste lokale, SQL-georiënteerde relationele database die is geoptimaliseerd voor het Palm Computing-platform. Organisaties kunnen de functionaliteit van de database aanpassen aan de geheugeneisen van de applicatie op de Palm organizer; de aangepaste database kan geheugens vanaf 50K ondersteunen. Raadpleeg voor meer informatie www.sybase.com/mec.

Speciale aanbiedingen
Tijdens de roadshow kunnen deelnemers van speciale aanbiedingen profiteren. Sybase biedt een niet voor wederverkoop bestemde kopie van SQL Anywhere Studio (Engels, Frans en Duits) voor alle gangbare platforms, waaronder UNIX, Linux, NT en Windows, voor handheld inzet op het Palm OS besturingssysteem en Windows CE. Palm Computing geeft 35 procent korting op de adviesprijs van Palm connected organizers aan alle roadshow-deelnemers. Met deze beide aanbiedingen kunnen deelnemers zelf ontdekken waarom de Palm/Sybase-combinatie de meest economische en betrouwbare mobiele oplossing voor de bedrijfsomgeving is. Symbol Technologies, een vooraanstaand leverancier van systemen voor mobiele automatisering en mobiele communicatie, stelt tegen een gereduceerde prijs een speciale eenmalige serie transparante SPT 1500 terminals beschikbaar, samen met cradle en ontwikkelkit. De SPT handheld computers van Symbol zijn gebaseerd op de Palm III architectuur van 3Com.

Over Palm Computing
Het Palm Computing-platform is de basis voor de succesvolle Palm V, Palm VII en Palm III(x) connected organizers van 3Com en de handheld producten van 3Com's strategische OEM-partners, waaronder IBM, Franklin Covey, QUALCOMM en Symbol Technologies. De Palm Computing-producten vinden hun toepassing in zowel de consumentenmarkt als de zakelijke omgeving en worden ingezet voor toepassing in onder meer retail, logistiek, gezondheidszorg en productie. Met meer dan 2 miljoen verkochte exemplaren en een aandeel van circa tweederde van de mondiale markt zijn de Palm Computing-producten de meest succesvolle organizers ter wereld. De Palm HotSync-technologie is de meest toegepaste synchronisatietechniek. Er zijn inmiddels duizenden applicaties, tools en services voor het Palm Computing-platform beschikbaar en er werken meer dan 23.000 ontwikkelaars aan nieuwe applicaties en hardware-uitbreidingen. Palm heeft een website op www.palm-europe.com.

Over 3Com
Invulling gevend aan de belofte "3Com - More connected" biedt 3Com bijna 300 miljoen gebruikers netwerktoegang tot een rijke verscheidenheid aan informatiebronnen, op basis van meer producten en technologieën dan enige andere netwerkleverancier. 3Com's innovatieve oplossingen geven antwoord op de netwerkbehoeften van een brede groep gebruikers, van consument en eenmansbedrijf tot multinational, en van telecomaanbieder tot network service provider. 3Com onderhoudt websites op www.3com.nl en www.3com.be.

Voor meer informatie:
Hinke de Koning Communicatie