Partnership CMG met Siemens voor leveren SMS Centres

Datum nieuwsfeit: 22-11-1999

CMG annonceert partnership met Siemens voor het leveren van Short Message Service Centres

Utrecht, 22 november 1999 - CMG Telecommunications en Siemens divisie Information and Communication
Networks hebben een partnership-contract getekend waarmee Siemens in staat is de Short Message Service Centres en de bijbehorende ondersteunende diensten van CMG te leveren. Hiermee completeert Siemens haar productaanbod voor aanbieders van mobiele telecommunicatiediensten. CMG heeft in samenwerking met Siemens reeds verschillende systemen geleverd, onder meer aan NMTC in Koeweit, Banverket in Zweden en MTS in Moskou.

CMG is sinds 1989 toonaangevend leverancier van gateway-producten en producten op het gebied van berichtenverkeer voor mobiele netwerken, waarbij voor de ontwikkeling van oplossingen nauw wordt samengewerkt met aanbieders van telecommunicatiediensten. De producten van CMG zijn in gebruik bij ruim 65 aanbieders over de hele wereld.

Siemens is totaalleverancier van GSM-systemen en levert alle componenten op dit gebied, uiteenlopend van switching-systemen tot basisstations, terminals en complete diensten zoals consultancy en planning. Siemens is wereldwijd een van de meest toonaangevende producenten van GSM-systemen. De GSM-technologie van Siemens is in gebruik bij ruim 120 telecommunicatieaanbieders in meer dan 65 landen.

CMG Short Message Service Centre
De Short Message Service Centre-oplossing van CMG is in 1993 geïntroduceerd. Momenteel maken zeven van de tien grootste aanbieders van GSM-telecommunicatiediensten in Europa gebruik van dit Short Message Service Centre en zijn wereldwijd ruim honderd systemen geïnstalleerd. Ruim 50 procent van alle GSM-abonnees over de hele wereld ontvangt berichten via de SMSC's van CMG.

De CMG SMSC heeft een zeer hoog prestatieniveau. In 1994 bedroeg de capaciteit tien berichten per seconde. In 1997 was deze capaciteit toegenomen tot 550 berichten per seconde en in 1999 is dit prestatieniveau verder gegroeid tot ruim 1.000 berichten per seconde. CMG is in staat deze capaciteit uit te breiden tot duizenden berichten per seconde.

Siemens, divisie Information and Communication Networks De divisie Information and Communication Networks (ICN) van Siemens AG hoort bij de wereldwijd grootste aanbieders van end-to-end oplossingen voor spraak-, data-, en mobiele netwerken. In Nederland telt de divisie 145 medewerkers en maakt deel uit van de Siemens Groep in Nederland. Voor de divisie ICN werken wereldwijd 60 000 mensen (omzet 11,5 miljard Euro). Het aanbod omvat producten, systemen, oplossingen en support voor de opbouw van complete bedrijfs- en carrier-netwerken. Daarbij hoort ook het advies op het gebeid van financiering, planning en scholing. Meer informatie over ICN is te vinden op het internet www.siemens.com/ic/networks. Siemens Nederland, met een omzet van 2,2 miljard gulden en bijna 3000 medewerkers, maakt zij deel uit van de in meer dan 190 landen vertegenwoordigde multinational Siemens AG. Zij levert producten, systemen en diensten op vrijwel alle terreinen van de elektrotechniek en elektronica.

Voor meer informatie:
Siemens Nederland, Sandra Strotkamp, Persvoorlichting / Press Office, Tel. (0031) 070-333 1433,
Fax (0031) 070-333 2355, (sandra.strotkamp@siemens.nl).

CMG
CMG is een toonaangevende Europese ICT-Services Groep, die zakelijke ICT-diensten levert in de vorm van consultancy, systeemontwikkeling, software-applicaties en informatieverwerking. CMG is opgericht in 1964 en is internationaal actief vanuit haar bases in het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten, Singapore, China, Nederland, Duitsland, Frankrijk en België. CMG implementeert en ondersteunt applicaties voor klanten over de gehele wereld. De Groep is genoteerd aan de effectenbeurzen van Londen en Amsterdam.

CMG levert kennis, producten en oplossingen aan de financiële sector, handel, transport en industrie, telecommunicatie-, media-, energie- en nutsbedrijven en overheid. Een groeiend aantal diensten op het gebied van informatieverwerking en andere beheersdiensten wordt geleverd waaronder salarisverwerking, personeelsinformatiesystemen, beheer van call centers en netwerken. Meer informatie over CMG kunt u vinden op www.cmg.com.

Voor meer informatie:
CMG Nederland B.V. , Contactpersoon: Helen Hosman, Corporate communicatiemanager, Tel: 020 - 503 30 00,
E-mail adres: (Helen.Hosman@cmg.nl) of Monogram Communication Strategies (MCS) bv, Contactpersoon: Robert de Moll, Tel: 023 - 562 82 08, E-mail adres: (robertdm@monogram.nl).