Vrachtauto van de weg geraakt in Sauwerd

Datum nieuwsfeit: 22-11-1999
Politiebericht

Korps: Groningen, plaats: Sauwerd 11/22/99

Vrachtauto van de weg geraakt/
Maandagavond 22 november 1999

Auto gekanteld, chauffeur naar ziekenhuis

Op de Provincialeweg N 361 te Sauwerd is maandag aan het eind van de middag een vrachtauto met oplegger, geladen met suikerbieten van de weg geraakt en gekanteld. De 37-jarige chauffeur afkomstig uit Holwierde moest tengevolge van het ongeval met een shock naar een ziekenhuis. De politie, Rijkswaterstaat en een kraanbedrijf uit Hoogkerk zijn tot ongeveer 22.00 uur bezig geweest om de auto weer op de weg te zetten. Het verkeer ondervond daar veel hinder van en moest gedurende ongeveer vijf uren worden geregeld. De weg werd slechts gedeeltelijk afgezet.

Het ongeval is vermoedelijk gebeurd doordat de chauffeur moest uitwijken voor een voor hem stoppende personenauto. De chauffeur kwam vervolgens met zijn combinatie in de berm terecht en kantelde. Uiteindelijk kwam het voertuig tegen een boom tot stilstand. De auto werd, nadat de bieten waren uitgeladen, weer op de weg gezet en zwaar beschadigd afgevoerd.

Voor nadere informatie afdeling voorlichting tel. 050-5995010