Bedrijfsresultaat 3e kwartaal 1999 Cardio Control

Datum nieuwsfeit: 23-11-1999

Bericht inzake 3e kwartaal 1999 Cardio Control N.V.

Bedrijfsresultaat houdt geen gelijke tred met aanzienlijke omzetgroei

Cardio Control N.V., innovator en wereldmarktleider voor op de standaard PC gerichte medisch-diagnostische software en systemen, heeft in het derde kwartaal 1999 de gang van zaken volgens de lijn van de eerste zes maanden van het lopende boekjaar doorgetrokken. Ook in het derde kwartaal zijn relatief veel grotere projecten en volledige systemen opgeleverd. Daarmee verbonden zijn echter lagere marges, gezien de samenstelling van het productenpakket. De omzet ontwikkelt zich goed, maar het bedrijfsresultaat blijft daarbij achter. De verwachting luidt nu dat voor het gehele jaar 1999 de omzetgroei volgens prognose aanzienlijk zal zijn, maar dat het bedrijfsresultaat op ongeveer het niveau van 1998 (NLG 2 miljoen) zal uitkomen. Daarbij moet worden aangetekend dat Cardio Control een duidelijk seizoenspatroon kent, waarbij het overgrote deel van de omzet wordt gerealiseerd in de tweede helft van het jaar en vooral in het vierde kwartaal. De belangrijke internationale vakbeurs Medica, die afgelopen week in Düsseldorf is gehouden, heeft veelal ook grote invloed op de voor Cardio Control relevante vraag naar medisch-diagnostische systemen. Deze beurs trok meer bezoekers dan ooit en ook voor Cardio Control was het de drukst bezochte Medica van deze eeuw. In aansluiting op het Persbericht van 23 september jl, waarin is meegedeeld dat Cardio Control een belangrijke doorbraak heeft gerealiseerd op de Duitse markt, kan worden vermeld dat de daarin uitgesproken verwachting van een ruime verdubbeling van de omzet in Duitsland in het jaar 1999 ten opzichte van 1998, onverkort wordt gehandhaafd. In verband met de te verwachten groei in de komende jaren is de managementstructuur van de onderneming aangepast. Naast R&D (onder leiding van de heer Frits Kroon) en verkoop (onder leiding van de heer Dick van Luijk) is er een aparte activiteit "training, installatie en support" ingevoerd. Cardio Control zal zich in de Verenigde Staten ook duidelijk manifesteren met directe verkoop van systemen aan huisartsen via e-commerce. De voorbereidingen voor een specifiek op de VS gerichte website zijn in volle gang. De aanpak door Cardio Control van de Amerikaanse markt via e-commerce zal begin 2000 geheel operationeel zijn. Deze e-commerce activiteit is in eerste instantie gericht op rust-ECG (Cardio Perfect) systemen.

Rijswijk, 23 november 1999
Cardio Control N.V.

Voor nadere informatie:
Drs. D.G. van Luijk, algemeen directeur, tel. nr. 070 - 398 72 77 e-mail: (dick@cardiocontrol.com)
Zie ook onze website: www.cardiocontrol.com