Maxtor kondigt 7200 rpm Diamondmax plus 40 aan

Datum nieuwsfeit: 23-11-1999

MAXTOR? KONDIGT DE 7200 RPM DIAMONDMAX? PLUS 40 AAN

Snelle 7200 RPM draaisnelheid en hoge 40,9 GB capaciteit maken de nieuwe DiamondMax Plus 40 ideaal geschikt voor server en entry-level RAID applicaties.

Milpitas, Californie, 15 november 1999 - Maxtor Corporation (NASDAQ: MXTR) heeft vandaag de hoge-prestatie DiamondMax Plus 40 harde schijven gepresenteerd. Met een 7200 RPM draaisnelheid en andere prestatiekenmerken bieden deze nieuwe IDE schijven de superieure prestaties die vereist zijn voor multi-media, Internet, video en audio applicaties op hoge-prestatie desktop systemen; bovendien ook voor de traditionele SCSI applicaties zoals bijvoorbeeld servers en entry-level RAID systemen. Deze schijven, die leverbaar zijn met een capaciteit oplopend tot 40,9 GB, zullen in januari 2000 in productie genomen worden.

"Met de DiamondMax Plus 40 schijven prolongeert Maxtor haar leidende positie in de belangrijke 7200 RPM IDE productcategorie, "aldus Mike Cannon, President en CEO van Maxtor. "Deze nieuwe schijven bieden de kwaliteit, de betrouwbaarheid en voortdurende doorvoer die nodig is voor high-end grafische en video applicaties zoals bijvoorbeeld online video editing. Terwijl wij doorgaan met het bepalen van de norm voor prestaties van 7200 RPM IDE schijven, stellen we onze clienten tevens in staat om de IDE producten te gebruiken in traditionele SCSI applicaties."

"De prestaties van de 7200 RPM IDE schijven van Maxtor zijn van belangrijke waarde voor onze clienten, die superieure schijfprestaties eisen," stelde Mark Vena, directeur van Consumer Desktop Product Marketing bij Compaq Computer Corporation. "De 7200 RPM schijven van Maxtor stellen ons in staat om onze clienten prestaties, kwaliteit en toonaangevende capaciteitwaarden te bieden."

De nieuwe DiamondMax Plus 40 schijven hebben kenmerken zoals een gemiddelde zoektijd van sub-0,9 ms, een 2 MB cache buffer inclusief een high-speed 100 MHz SDRAM geheugen voor hoge, voortdurende overdrachtsnelheid, de eigen Maxtor DualWave? processor, en UltraDMA 66 voor overdrachtsnelheden tot 66 MB per seconde.
"De vraag naar 7200 RPM IDE schijven neemt enorm toe omdat kopers van high-end desktop systemen op zoek zijn naar oplossingen voor snellere opslag, en bovendien worden de schijven steeds meer gezien als geschikte alternatieven voor SCSI producten in veel high-end applicaties," aldus John Donavan, Vice-President van TrendFocus. "De prestaties die de 7200 RPM IDE schijven kunnen leveren, zijn ideaal voor entry-level RAID subsystemen en audio/video applicaties." TrendFocus schat dat de levering van 7200 RPM schijven wereldwijd zal toenemen van circa 14% in het derde kwartaal van dit jaar tot ongeveer 41% tegen het einde van het volgende jaar.

"Door de DiamondMax Plus 7200 RPM schijven van Maxtor te gebruiken in onze RAIDZONE? schijfopstellingen zijn we in staat om een RAID level 5 configuratie te bereiken, wat volledige redundancy capaciteit biedt voor onze clienten met IDE schijven," zei Bob Ripley, Vice-President van Marketing bij Consensys. "Onze RAIDZONE clienten krijgen alle voordelen van SCSI, zoals bijvoorbeeld hoge voortdurende doorvoersnelheden, voor de prijs van IDE."

De DiamondMax Plus 40 schijven bezitten de ShockBlock? en MaxSafe? sets van Maxtor als extra, en vormen zo een van de meest complete pakketten voor wat betreft de betrouwbaarheid in de bedrijfstak. Ontworpen om de schijf te beschermen tegen schade als gevolg van onjuiste behandeling, heeft dit ShockBlock design aangetoond in staat te zijn tot 1.000G kortdurende schokbelasting aan te kunnen zonder schijfstoring.

"Online digitaal videomateriaal vereist enorm veel opslagcapaciteit: 1GB opslag-capaciteit bevat circa 1 minuut niet-gecomprimeerd videomateriaal," aldus Brad Giotes, Marketing Directeur van New Tek. "De hoge-prestatie IDE schijven van Maxtor bieden de benodigde capaciteit, uiterste betrouwbaarheid, en hoge niveaus voor wat betreft voortdurende doorvoer voor deze video applicaties. De 7200 RPM IDE schijven van Maxtor in combinatie met ons Video Toaster NT product kunnen volledige niet-gecomprimeerde video kwaliteit bereiken."

Levering en prijzen
De productie van de DiamondMax Plus 40 in grote aantallen zal in januari beginnen. De kwalificatieonderhandelingen zullen vanaf volgende maand gevoerd worden met toonaangevende PC producenten wereldwijd. De verwachte detailhandelprijs voor de 40,9 GB DiamondMax Plus is DFL 764,25 (BF 13.990).

Informatie over Maxtor
Maxtor Corporation is toonaangevend producent van oplossingen voor de opslag van informatie. Tijdens de afgelopen twee jaar is Maxtor de snelstgroeiende leverancier van harde schijven geweest, en heeft haar aandeel van de desktop markt meer dan verdubbeld in die periode. Op dit moment omvatten de harde schijf producten van het bedrijf de bekroonde DiamondMax en DiamondMax Plus productlijnen voor mainstream computers en high-performance PC's. Daarnaast is er de DiamondMax VL productlijn voor PC's onder de DFL 1.480,85 (BF 27.107,63) en consumentenelectronica toepassingen. Voor applicaties ten behoeve van het delen van bestanden over het netwerk biedt Maxtor de nieuwe MaxAttach serie van netwerkopslag toepassingen. De leidende positie die Maxtor op de markt heeft, is opgebouwd door het consequent aanbieden van topproducten, en door een hoog kwaliteitsniveau en ondersteuningsniveau te bieden aan haar clienten. Meer informatie over Maxtor en de producten van Maxtor is te vinden op: http:/www.maxtor.com
Maxtor is genoteerd op de NASDAQ met het MXTR symbool.

Dit persbericht kan verklaringen met het oog op de toekomst bevatten ten aanzien van toekomstige technologie, producten die deze technologie bevatten, en de uitvoering door Maxtor. Deze verklaringen zijn gebaseerd op de huidige verwachtingen en brengen risico's en onzekerheden met zich mee die de resultaten van het bedrijf in materieel opzicht kunnen beinvloeden, waaronder - maar niet beperkt tot - de marktvraagt naar harde schijven, het vermogen van het bedrijf om toekomstige productieverhoging uit te voeren en efficient gebruik te maken van productiemiddelen, prijsstelling, concurrentie, en de belangrijke onzekerheid met betrekking tot acceptatie door de markt van nieuwe producten. Deze en andere risicofactoren zijn vervat in de meest recente Maxtor Prospectus en tevens in de 10-K voor het belastingjaar 1998 en de recente 10-Q's.

De redactie kan voor meer informatie contact opnemen met: PBA Benelux, Chantal de Haas, tel. (+31) (0) 70 351 24 64, e-mail: Chantal@berg-kleijn.nl
Maxtor, Alexia Le Duff, tel. 00 33 (0) 1 64 53 24 00, e-mail: (alexia_leduff@maxtor.com)