Politiebericht provincie Groningen

Dinsdag, 23 november 1999

Dagelijkse persberichten districten Noord, Midden, Oost en West

Zevenhuizen, snelheidscontrole
De politie heeft maandagmorgen een snelheidscontrole gehouden op het Hoofdiep. Van de 540 bestuurders reden er 46 te snel. Op de 50 km/u. weg was de hoogst gemeten snelheid 71 km/u.

Marum, Doorrijder na ongeval
De politie zoekt getuigen in verband met een ongeval waarbij de verdachte is doorgereden. Een 15-jarige jongen werd maandagmiddag omstreeks 16.45 uur op het fietspad van de Kruisweg geschept door een nog onbekende automobilist. De jongen reed over het fietspad toen vanaf het terrein Welcoop een rode Deawoo Nexia het fietspad opreed en de jongen aanreed. Het slachtoffer hield aan de val een pijnlijke knie over. Getuigen van het ongeval kunnen zich melden bij het politiebureau in Leek.

Veendam, Clandestiene zender uit de lucht
De politie heeft samen met de Rijksdienst voor Radiocommunicatie maandagmiddag in de H.J. Topstraat de geheime zender 'IJsvogel' uit de lucht gehaald. De 39-jarige eigenaar deed vrijwillig afstand van de zender. Tegen de man wordt proces-verbaal opgemaakt.

Veendam, Bromfietscontrole
De politie heeft maandag proces-verbaal opgemaakt tegen een 16-jarig meisje uit Meeden en een 22-jarige man uit Veendam voor een te snelle bromfiets. De Veendammer kreeg bovendien nog een proces-verbaal voor te veel geluid. Zijn uitlaat werd in beslag genomen.

Froombosch, bedrijfsinbraak
Onbekenden hebben tussen zondag 21 november 21.10 uur en maandag 22 november 07.00 met grof geweld ingebroken in een bedrijf aan de Boerweg. Nadat het kozijn van het kantoor was geforceerd heeft men binnen enkele duizenden guldens, een viertal PC's en een paar telefoons buitgemaakt.

Loppersum, Inbreker aangehouden
De politie heeft maandagavond een 25-jarige man uit Delfzijl aangehouden voor het inbreken in een woning aan de Molenweg. De man had een ruit ingegooid en verschafte zich zo de toegang tot de woning en maakte een aantal spullen buit. Hij werd buiten de woning aangehouden en is ingesloten.

Delfzijl, Man aangehouden
De politie heeft maandag een 66-jarige man aangehouden voor het vernielen van een ruit van een galerijdeur aan de Kustweg. De huismeester had gezien hoe de man met een hamer de ruit vernielde en waarschuwde de politie. De verdachte wilde de politie niet in zijn woning toelaten, waarop met een machtiging de deur werd geforceerd en de man geboeid werd overgebracht naar het bureau. Hij is na verhoor heengezonden.

Voor nadere informatie, via bureau Voorlichting, tel. 050 599 5010