WRQ verwerft Microsoft Windows 2000-certificaat

Datum nieuwsfeit: 23-11-1999

WRQ verwerft Microsoft Windows 2000-certificaat

Den Haag, 23 november 1999 - WRQ heeft van Microsoft het certificaat 'Certified for Windows 2000' gekregen voor de WRQ Reflection for HP 8.0 host access software. WRQ Reflection for HP 8.0 is één van de eerste producten waaraan Microsoft het certificaat verleent. In februari 2000 komen de eerste WRQ Reflection for HP 8.0-producten met het certificaatlogo op de markt. Reflection for HP 8.0 is onderdeel van de WRQ Reflection 8.0 software productlijn.

Deze WRQ Reflection host access software regelt de interoperabiliteit tussen het Microsoft Windows 2000 besturingssysteem en IBM mainframe-, AS/400-, HP-, Unix-, OpenVMS- en op X Windows gebaseerde hostsystemen. De ondersteuning van Windows 2000 in WRQ Reflection omvat tevens de Active Services Directory, Microsoft Installer, een volledig geïntegreerd Visual Basic for Applications (VBA) 6.0 en programmatuur voor de centrale besturing van netwerken.

WRQ Reflection 8.0 zal ook voorgaande versies van Windows ondersteunen, waaronder Windows NT 4.0, Windows 98 en Windows 95, teneinde gebruikers vanaf alle Windows-besturingssystemen toegang te verlenen tot bedrijfskritische informatie die zijn opgeslagen in hostsystemen.

"Organisaties willen zekerheid dat hun Windows 2000-omgeving interoperabel is met hun huidige hostsystemen," zegt Deborah Willingham, vice-president van Business Enterprise Division bij Microsoft. "WRQ heeft snel ingespeeld op de nieuwe technologische voordelen van Windows 2000. WRQ Reflection voldoet aan de Certified for Windows 2000-specificatie, en onze gemeenschappelijke klanten zullen hierdoor verzekerd zijn van een betrouwbaar en gebruikersvriendelijk programma."

WRQ was een pionier op het gebied van ondersteuningssoftware die toegang gaf tot host-applicaties vanuit een Windows-omgeving en bood bedrijven daarmee de mogelijkheid hun host terminal hardware door PC's te vervangen. WRQ Reflection terminal-emulatie- of host access-software wordt tegenwoordig gebruikt door duizenden bedrijven en instellingen die vertrouwen op de kostbare gegevens in hun bedrijfseigen systemen. Aangezien bedrijven ook systemen voor e-business ontwikkelen, biedt WRQ Reflection eveneens de mogelijkheid bedrijfseigen gegevens te integreren met op webfunctionaliteit gebaseerde applicaties.

Over WRQ
WRQ, opgericht in 1981, ontwikkelt software voor het koppelen, het beheren en het beveiligen van bedrijfsnetwerken. Deze softwareoplossingen helpen beheersen en bieden een hoge kwaliteit. De WRQ-producten worden ondersteund door WRQ's Guide Services technisch supportprogramma. WRQ is een particuliere onderneming en behoort tot de 17 grootste onafhankelijke PC-softwareleveranciers in de Verenigde Staten. Het bedrijf beschikt wereldwijd over vestigingen en distribueert zijn producten in meer dan vijftig landen via een wereldwijd distributeursnetwerk. Het hoofdkantoor bevindt zich in Seattle (VS). Het Europese hoofdkantoor is sinds 1989 gevestigd in Den Haag. In Nederland worden de WRQ-producten gedistribueerd door BMC Software Services in Den Haag en Cosyco Software in Eindhoven. De distributeur in België is Cosyco Software België in Vilvoorde.

VOOR MEER INFORMATIE
WRQ, Vanessa Bakker, tel. + 31 (0)70 - 375 11 00 of Monogram Communication Strategies (MCS) B.V., Anneke de Kort, tel. + 31 (0)23 - 562 82 08
WRQ is te bereiken op het Web: www.wrq.com

WRQ, het WRQ-logo, WRQ Guide Services en Reflection zijn handelsmerken van WRQ, Inc. en zijn geregistreerd in de Verenigde Staten en in andere landen. Reflection EnterView, Reflection Hands-Free Administration, WRQ Express en AtGuard zijn handelsmerken van WRQ, Inc. Andere merk- en productnamen zijn handelsmerken van hun respectieve houders.