Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Hyundai introduceert Atos Spirit

Datum nieuwsfeit: 23-11-1999
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
AutoRai

Speelse Atos Spirit: zonneschijn op wielen 23-11-99.

Hij is leuk. Hij is vrolijk. Hij heet Atos Spirit. De lekker compacte Hyundai loopt over van het enthousiasme en staat te trappelen om de Nederlandse markt te bestormen. Vanaf half november komt hij naast de huidige Atos die de naam Atos Multi krijgt. Twee versies, twee karakters: de één overtuigt door z'n vrolijke charme, de ander scoort met verbluffende functionaliteit en veelzijdigheid. Hyundai is op dit moment het enige merk op de Nederlandse markt dat in dit snel groeiende A-segment twee varianten op één model uitbrengt. Dankzij deze deelsegmentering bereikt Hyundai twee doelgroepen met de Atos. De functionele Atos Multi en trendy Atos Spirit richten zich op twee verschillende doelgroepen: de groep automobilisten die beoordeelt op praktische bruikbaarheid en een exclusief design en de groep die daarnaast ook waarde hecht aan sportieve styling. Uitstraling De Atos Spirit is technisch gelijk aan de succesvolle Multi. Hij is net geen 3,5 meter lang, wat hem natuurlijk super handzaam maakt voor gebruik in de stad. Zijn breedte van 1,50 meter waarborgt wel volop interieurruimte en rijstabiliteit, mede dankzij de forse spoorbreedte (1.315 mm). Een belangrijk verschil tussen de Multi en de Spirit is de hoogte. De Spirit heeft een iets kortere en schuiner geplaatste voorruit, een lagere daklijn en een aflopende in plaats van rechte achterzijde. De bolle achterruit is aanzienlijk verbreed, wat de vrolijke uitstraling benadrukt. De iets geringere hoogte beïnvloedt de balans tussen de buitenmaten aanzienlijk: De Spirit oogt trendy, sportief en een beetje rebels. Desondanks is het een zeer volwassen vierzitter die een fijne zitpositie goed combineert met veel binnenruimte, ook achterin. Alleen qua laadruimte moet hij iets inleveren op de Atos Multi, die door zijn rechte achterzijde een imposante 1.000 liter laadruimte biedt (bij neergeklapte achterbank).

De éénliter e-motor (Epsilon) heeft een inhoud van 999 cm3. De 41 kW/55 pk (5.500 toeren per minuut) garanderen prima prestaties. Daarbij is de motor bijzonder stil en zuinig (gemiddeld verbruik van 6,3 liter per honderd kilometer). Uitrusting Wat Hyundai betreft staat een compacte auto allerminst gelijk aan een karige uitrusting. Zelfs voor de introductieprijs van slechts 16.995 gulden heeft de Atos Spirit 1.0 LX al elektrisch bediende ramen voor, een dakspoiler, een wis/wasinstallatie op de achterruit, in carrosseriekleur meegespoten bumpers, een neerklapbare achterbank en een van binnen uit te openen benzineklep en bagageklep. De meeste luxe versie, de Spirit 1.0i SLX, heeft ook nog eens stuurbekrachtiging, centrale deurvergrendeling, hoofdsteunen achter, extra opbergvakken en een bestuurdersairbag.

Zoals alle andere Hyundais krijgt ook de Atos Spirit drie jaar fabrieksgarantie en zes jaar carrosseriegarantie. Daarnaast geeft Greenib Car drie jaar Mobiliteitsgarantie: de Hyundai rijder heeft daarmee recht op hulp bij eventuele problemen (zeven dagen per week, 24 uur per dag). De Mobiliteitsgarantie betekent dat de Hyundai rijder altijd mobiel is.

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie