Politiebericht Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 23-11-1999

Dinsdag 23 November

AUTODIEFSTAL ('s-Hertogenbosch - Vlijmen)

Maandag is vanaf de Zuid Willemsvaart in 's-Hertogenbosch een blauwe Opel Omega voorzien van het kenteken XX-52-LB gestolen. De auto is maandagavond brandend terug gevonden langs de Heidijk in Vlijmen. De auto brandde geheel uit.

AUTODIEFSTAL ('s-Hertogenbosch)

Vanaf de Industriedwarsstraat in 's-Hertogenbosch is maandag een rode Opel Corsa met het kenteken ZD-09-BF gestolen.

AUTODIEFSTAL ('s-Hertogenbosch)

Vanaf de Salvador Allendelaan in 's-Hertogenbosch is maandagavond een grijze Opel Kadett met het kenteken TF-74-YN gestolen. De auto is vanmorgen vroeg teruggevonden aan De Harp in 's-Hertogenbosch.

VERKEERSONGEVAL MET LETSEL ('s-Hertogenbosch)

Een 22-jarige bromfietsster uit 's-Hertogenbosch liep maandagavond een beenbreuk op toen zij op de kruising van de Klokkenlaan met de Eerste Morgendreef in haar woonplaats door een 62-jarige automobilist werd aangereden. De automobilist kwam vanaf de Eerste Morgendreef en zag de over het fietspad van de Klokkenlaan rijdende bromfietsster over het hoofd.

BEDRIJFSINBRAAK ('s-Hertogenbosch)

Afgelopen nacht is er ingebroken in een bedrijfspand aan de Steenbok in 's-Hertogenbosch. Het bedrijf was op maandagavond ook al doelwit van inbrekers. Wat de inbrekers hebben buit gemaakt is nog niet bekend. Maandagavond zijn er in ieder geval twee gasgenerators uit een showroom weggenomen.

VIJFTIG BEKEURINGEN OP OLIEMOLENSINGEL ('s-Hertogenbosch)

Tijdens een maandagmiddag tussen 16.30 uur en 17.15 uur gehouden verkeerscontrole zijn vijftig automobilisten bekeurd. De bestuurders kwamen vanaf de Boschdijkstraat en reden in de richting van de Oliemolensingel. Daar negeerden zij een aldaar geldende geslotenverklaring.

BEDRIJFSINBRAAK ('s-Hertogenbosch)

Afgelopen nacht is er ingebroken in een winkel aan de Kooikersweg in 's-Hertogenbosch. Uit de winkel zijn enkele honderden pakken koffie en een onbekend aantal sloffen sigaretten gestolen.

ACHT VUURWAPENS AANGETROFFEN ('s-Hertogenbosch)

Dinsdagmorgen heeft de politie District Den Bosch op het woonwagenkamp aan de Bilderdijkstraat in 's-Hertogenbosch een achttal vuurwapens aangetroffen. In het totaal zijn vijf personen aangehouden. Uit onderzoek was gebleken dat er in een aantal woningen vuurwapens aanwezig zouden zijn. Vanmorgen heeft de politie in een negental woonwagens huiszoeking gedaan. In acht hiervan zijn wapens aangetroffen. Hierbij zijn twee geweren, vijf pistolen, een strafbaar imitatiepistool, een ploertendoder en munitie inbeslaggenomen. In één van de woonwagens zijn in verband met het vermoedelijk illegaal kopiëren van bioscoopfilms ook ruim 300 videobanden en twee videorecorders inbeslaggenomen. Bij het onderzoek zijn ongeveer vijftig politiemensen van het District Den Bosch en twee speurhonden van het Korps Landelijke Politie Diensten ingezet. De huiszoekingen verliepen in een rustige sfeer. Onder de vijf aangehouden verdachten bevonden zich drie vrouwen en twee mannen, drie andere verdachten zijn op het politiebureau uitgenodigd om een verklaring af te leggen